Senaste nytt

Kombination Silver Airways + US Airways ?

Ludjo

Medlem
Hej,

Pratade med en kvinna på US Airways idag som nämnde att de är på väg att lämma Star Alliance.. Stämmer det?

Till min egentliga fråga:

Söker på Sky Scanner och hittade denna resa från Key West till Washington RCA:

Silver Airways (3M4000)
09:40 EYW Key West International
10:56 TPA Tampa International

US Airways (US1929)
11:54 TPA Tampa International
13:59 DCA Washington Ronald Reagan

Resan är dock endast möjlig att boka via lågpris siterna. Te.x. Seat24, Bravofly etc.
Inte direkt via US Airways (ringde till och med och frågade..). Det verkar som att US Airways genomgår stora förändringar?
Vågar man boka den ändå? Är man själv och bagaget incheckade hela vägen? Eller bör man välja annan flight med t.ex. AA som går att boka direkt på deras egen hemsida?

Tack!

/ Ludjo
 

FFS

Medlem
Pratade med en kvinna på US Airways idag som nämnde att de är på väg att lämma Star Alliance.. Stämmer det?

Japp, de håller på att slås ihop med American Airlines och kommer att lämna Star Alliance för att gå med i oneWorld.

Mig veterligen finns det ingen anledning till att inte köpa biljetter med US.
 

Ludjo

Medlem
Men biljetten ovan går inte att köpa hos US.
Utan endast hos t.ex. Seat24 och Bravofly.
Kanske för att det är en kombination av en flight med Silver Airlines och en flight med US.

Hade känts mycket tryggare att köpa den direkt hos flygbolaget?
 

FFS

Medlem
Det viktiga (om det skulle strula) är att biljetterna är på samma bokningsnummer.
På Silver Airways hemsida kan du köpa hela resan, dock hittar jag bara med mellanlandning i Tampa och Charlotte.

Vilket datum vill du åka?
 

TheEagle

Medlem
Det viktiga (om det skulle strula) är att biljetterna är på samma bokningsnummer.
På Silver Airways hemsida kan du köpa hela resan, dock hittar jag bara med mellanlandning i Tampa och Charlotte.

Vilket datum vill du åka?

Håller helt med! Verkar ju inte vara fråga om någon codeshare när man tittar på Skyskanner. Har de bagagesamarbete vid incheckat bagage?

Skulle välja AA via MIA istället. Några hundralappar dyrare men känns betydligt tryggare. Går att flyga till IAD också om man hellre vill det.
 
Toppen