Senaste nytt

Tips - Boka poäng+cash om vanliga bonusresor inte är tillgängliga

freber

Medlem
Försökte boka CPH-GVA som bonusbiljett här om dagen genom EB men det dök inte upp några biljetter. Slutsålda eller helt enkelt inte tillgängliga.

Provade då att vända på bokningen och istället för att använda endast poäng så delbetalade ordinarie biljett med poäng utan problem genom den normala bokningen. Fick bokningsklass U (Low Economy 25%) på både dit och hemvägen.
 

fcx

Medlem
Om man delbetalar med poäng så tar man biljetter ur ordinarie (revenue) inventory, dvs finns det biljetter att köpa så kan man även delbetala med poäng. "Växelkursen" är dock mycket sämre än om man betalar helt med poäng (ren awardresa).
 

freber

Medlem
Aha! Intressant fcx & Dr. Miles! Det lustiga är att jag alla jämna multiplar av poängkostnaden för benen (i detta fall 15k) löste ut till samma kostnad som om jag skulle boka dem enbart för poäng dvs inte mycket sämre än verkningsgrad. Bokade för två personer och tänkte upp med några hundralappar + extrakostnaderna.
Jonas C: Bra tips att åka via ARN/GOT. I det här fallet föredrar jag ändå en smidig kortare resa då flygningarna är tidiga för att möta upp med resterande ressällskap.
 
Har samma erfarenhet efter att ha försökt boka award-resa GOT-EWR för 2 pax i april/maj (Economy). Bland bonusbiljetterna var det fullt, men gick jag med på att delbetala med poäng så blev läget ett annat. Skillnaden i pris (skatter) blev marginell och vi kunde välja datum/tider fritt. Betalade 120,000 poäng + 1500 kr i skatt för två personer.
 
Toppen