M.K
Medlem
Hej alla
Döm om min förvåning då jag fick dagens utskick från Amex. Kommer ofta flera i veckan som jag brukar ägna ett förstrött ögonblick åt. Detta utskick handlade om deras reseförsäkring & hur bra den är. Detta är också vanligt att de sänder ut allt som oftast för att påminna oss medlemmar om våra förmåner. Denna förmån är skälet till varför jag och de flesta jag känner har kortet och är faktiskt väldigt bra för oss som reser mycket. En trygghet.
Jag skulle just slänga reklamen i papperåtervinningen då jag av en slump råkade se texten längst ned:
" Från 1 januari 2012 ändras villkoren för Platinum Cards reseförsäkring och gäller när resan är betald till minst 75% med ditt Platinum Card eller med membership rewards-poäng. Detta gäller för resor som bokas från och med 1 januari 2012"
Otroligt dåligt gjort och defenitivt lagstridligt beteende som är totalt oacceptabelt! Jag har precis betalat årsavgiften på 5000 kronor just för denna förmån. Det värsta är att en representant som vanligt strax innan förnyandet påpekade om fördelen med deras heltäckande reseförsäkring som gäller hela familjen.
Försäkringen har varit otroligt bra för mig som reser och är borta i tjänsten halva året. Resor som mitt företag betalar. Detta gäller många med mig och därför måste vi protestera och om inte det hjälper, kräva årsavgifterna tillbaka och gå ur!
Döm om min förvåning då jag fick dagens utskick från Amex. Kommer ofta flera i veckan som jag brukar ägna ett förstrött ögonblick åt. Detta utskick handlade om deras reseförsäkring & hur bra den är. Detta är också vanligt att de sänder ut allt som oftast för att påminna oss medlemmar om våra förmåner. Denna förmån är skälet till varför jag och de flesta jag känner har kortet och är faktiskt väldigt bra för oss som reser mycket. En trygghet.
Jag skulle just slänga reklamen i papperåtervinningen då jag av en slump råkade se texten längst ned:
" Från 1 januari 2012 ändras villkoren för Platinum Cards reseförsäkring och gäller när resan är betald till minst 75% med ditt Platinum Card eller med membership rewards-poäng. Detta gäller för resor som bokas från och med 1 januari 2012"
Otroligt dåligt gjort och defenitivt lagstridligt beteende som är totalt oacceptabelt! Jag har precis betalat årsavgiften på 5000 kronor just för denna förmån. Det värsta är att en representant som vanligt strax innan förnyandet påpekade om fördelen med deras heltäckande reseförsäkring som gäller hela familjen.
Försäkringen har varit otroligt bra för mig som reser och är borta i tjänsten halva året. Resor som mitt företag betalar. Detta gäller många med mig och därför måste vi protestera och om inte det hjälper, kräva årsavgifterna tillbaka och gå ur!
Last edited: