Senaste nytt

EuroBonus Shop - Tar poäng men skickar inte beställningen

freber

Medlem
Forumvänner!

Jag börjar bli lite irriterad efter att min kära sambo beställt en fin Eva Solo-ljusstake från hennes EuroBonus-konto för 33900 poäng som aldrig dykt upp. Detta var nu snart ett år sedan och varken SAS, EuroBonus eller leverantören vägrar ta ansvar. Hon har försökt få tillbaka poängen men utan framgång.

För mig är 33900 poäng ganska mycket med tanke på att man igår kunde beställa en resa till New York för 30000 poäng.

Vad tusan ska man ta sig till i en sådan här situation? Man kan ju inte göra mer än att maila och ringa känner jag. Jag upplever situationen och bemötandet som oproffsigt och undrar verkligen om detta är nordens ledande flygbolag?

Tar tacksam emot tips och råd.
 

freber

Medlem
Tack för svaret EkstromChris!

Det var en bra länk. Just nu skulle Sara gärna vilja häva köpet. Hon blev inte så glad när jag berättade att man kunde åka till New York vilket man kan förstå :)
 

freber

Medlem
Har nu hört av mig till SAS och försökt häva köpet med anvisning till konsumentköpslagen. Hoppas de svarar innan 2-3 veckor.

---

Tack för att du hör av dig!

Bästa kund,
Under jul och nyårshelgen har SAS Customer Care stängt följande dagar;
24, 25, 27 samt den 31 december
1 och 6 januari
Vi vill önska dig en riktigt God jul och ett Gott Nytt År!

Tack för att du hör av dig till SAS Customer Care.
Vår svarstid är 2 - 3 veckor, men vi gör vårt bästa för att svara dig så fort som möjligt.
Gäller ditt ärende skadat bagage behöver du en skaderapport. Saknas en rapport behöver du, inom 7 dagar från ankomstdatum, upprätta en rapport genom att kontakta SAS Ankomstservice på telefon 0771-224 243.
Följande ärende har vi på SAS Customer Care inte möjlighet att svara på:
• Frågor om framtidiga resor ring SAS Customer Contact Centre 0770 727 727 (int. +46 8 797 4000) eller besök Billiga flygbiljetter och flygresor ? sök och boka flyg - SAS
• Frågor relaterade till EuroBonus ring SAS Customer Contact Center eller besök EuroBonus - SAS

Nedan har du en kopia på det du skrivit till oss.

Med vänlig hälsning
SAS Customer Care Team
 

thh

Medlem
Tack för svaret EkstromChris!

Det var en bra länk. Just nu skulle Sara gärna vilja häva köpet. Hon blev inte så glad när jag berättade att man kunde åka till New York vilket man kan förstå :)

Att man hittat något annat man vill ha är inte skäl nog att häva ett köp. När jag beställde från EuroBonus shoppen senast var det omöjligt att få kontakt med någon, men leveransen var inom en vecka vilket ändå får betraktas som godkänt.

Om det däremot är så att förseningen är av väsentlig betydelse får du häva köpet, och då bör du vända dig till företaget du har betalat hos, dvs. SAS. Om de strular gå till ARN, stora företag tror alltid att de kommer undan. SAS har ett avtal med någon annan att leverera men det är deras problem.
 
Toppen