Senaste nytt

Shorthaul economy class med Austrian

Sofia

Medlem
Någon som flugit intra-europa med Austrian på sistone?

Har en flight ARN-INN i januari och undrar dels vad som erbjuds att äta och dricka på en flight som är ca 2,5 h och om nån vet på ett ungefär vad det skulle kosta att uppgradera till business (och om det är värt det).
 

Senator

Moderator
Herr Molin har skrivit här:
Austrian Airlines Economy Class Airbus A320 - BusinessClass.se

Det här kommer låta kaxigt, men jag har bara varit i affärsklass på Austrian som jag rangordnar uppe på toppen med mina favisar BA och Swiss.. En uppgradering runt €70 är ok tycker jag om man sedan får extra poäng. Annars, köp till måltiden som lär vara bra..
sembl har åkt i ekonomi på rutten ARN-VIE och tyckte det var mycket bra..
 

Sofia

Medlem
Senator du kanske vet om jag kan kreditera poängen till mitt Eurobonus istället för till Miles & More? Känns smartare att koncentrera poängen till ett kort istället för att ha det utspritt på flera. Tänkte att det borde funka iom att båda är Star Alliance
 

Senator

Moderator
Senator du kanske vet om jag kan kreditera poängen till mitt Eurobonus istället för till Miles & More? Känns smartare att koncentrera poängen till ett kort istället för att ha det utspritt på flera. Tänkte att det borde funka iom att båda är Star Alliance

ja det kan du, men jag vet inte vad som händer vid dessa uppgradering: bokas biljetten om till ny bokningsklass eller inte? Vet ej..
 

Igorius

Medlem
Jo, det hittade jag också men tänkte om nån hade en personlig upplevelse att berätta om :)

Inte mycket till upplevelse att berätta om, men jag flög senast med Austrian från Wien till Bryssel i höstas, i ekonomiklass (bokningsklass H, resulterade i 600 EB-poäng). Kort flygning, så särskilt mycket i matväg bjöds det inte på:

Austrian.jpg
 

sembl

Medlem
Jag flyger rutten ARN-VIE-SKP t/r 5-6 ggr per år och måste säga att Austrian sköter sig mycket fint och med den nu nybyggda terminalen. Bra lounge faciliteter dessutom med duschmöjligheter. Man får en muffins oftast och något gott att dricka vilket är kanon för en flygning på ca 2h. Hoppet mellan VIE-SKP som är ca 1h15min så erbjuds det istället något valfritt ur en stor korg. det finns choklad, äpplen och andra småsaker man kan välja mellan.

I business så har de fantastisk mat signerat DoCo som kan det här med mat på sträckan ARN-VIE-ARN. Jag tar alltid schnitzel med potatissallad och den är oftast helt gudomlig. Ska leta upp lite bilder i telefonen.
 
Toppen