Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Jacob

Medlem
Men vilken lounge är bäst av Thais first class lounge och Uniteds first lounge? Skall flyga till FRA med LH i höst?
Thais första klass lounge är ju egentligen bara en avskärmad del av den allmänna loungen, lite tommare och tystare och med en à la carte meny med enklare rätter att beställa från. Annars är det business class faciliteterna man nyttjar. United loungen är mer en första klass lounge i sann bemärkelse.

Med gott om tid i transit eller innan avgång är väl detta en ypperlig flyplats att som *A Gold eller med *A First/Business biljett utföra
"Lounge Hopping" :cool:

Thai Royal Silk
United Lounge
Singapore Airlines
EVA AIR
Där kanske är fler att välja på!
Med gott om tid är det ju bara att prova sig runt, Thai och United loungerna ligger två minuter från varandra.

Någon Eva lounge finns det inte i Hong Kong men i övrigt är listan rätt. Vissa Star Alliance bolag har avtal med tredjepartslounger som blir ytterligare ett alternativ, exempelvis Swiss har under många år använt sig av Cathay Pacifics lounger, men när det gäller Lufthansa använder de United loungen som standard.
 

Mikael

Medlem
Om man åker med en förstaklassbiljett med Star Alliance, får man då välja fritt bland förstaklassloungerna? Jag kommer åka med Thai i F så frågan är väl mer specifikt om jag kommer in i Uniteds förstaklass-lounge.
 

FF#1

Medlem
Jag åkte F med Thai i måndags HKG-BKK, testade bägge loungerna.
United är mycket mycket bättre, de har inte ens champagne hos Thai.

Hos United hade de champagne och det var en privat och trevlig känsla där, dock var dumplingsen rätt goda hos thai.

united_F.jpg
United F lounge HKG
 

TheEagle

Medlem
Jag åkte F med Thai i måndags HKG-BKK, testade bägge loungerna.
United är mycket mycket bättre, de har inte ens champagne hos Thai.

Hos United hade de champagne och det var en privat och trevlig känsla där, dock var dumplingsen rätt goda hos thai.

Visa bifogad bild 22528
United F lounge HKG

Haha, satt precis på stolen till höger i bild när jag var där för 1,5 månad sedan.
Privat kan jag hålla med om. Jag och en kompis var ensamma där i över 2 timmar. Sedan dök det upp några få pax innan avgång.
Trevlig lounge men inte speciellt rolig. Många andra lounger i C är ju betydlig bättre.
 

Magino

Medlem
Ska flyga med BR senare ikväll i C och tänkte använda mig av Clubhouse loungen men det blev ett nej. Jag var välkommen tillbaka senare ikväll när det var tre timmar kvar till mitt flyg. De sa att jag gärna fick använda mig av någon av de andra star loungerna så länge. Lite små töntigt kan tyckas, men regler är regler antar jag.
 

Dr. Miles

Expert
Undrar nästan det samma... ankommer med BR i C och flyger vidare dagen efter med TG i F misstänker att Clubhouse är kört då? Har sannolikt inte heller något passande guldkort vid tidpunkten....

Jag är nästan säker på att man inte kommer in i Virgin Atlantic Clubhouse när man har bara Star Alliance Gold och reser med andra Star Alliance flygbolags flygning, oavsett kabinklass. Det är inte någon Star Alliance lounge.

Jag tror att man måste flyga ut från Hong Kong med EVA Air och i Business class (möjligen även i Economy class om man har status hos EVA Airs FFP).
 

dino_81

Medlem
Någon som provat att komma in med EVA Air ekonomibiljett och *A-guldkort?

Jag tror att man måste flyga ut från Hong Kong med EVA Air och i Business class (möjligen även i Economy class om man har status hos EVA Airs FFP).

Bekräftar att det fungerar att komma in i Virgin Club House med *A Gold om man flyger med Eva Air i ekonomi. Loungeinbjudan krävs men denna får man i samband med incheckning. Trevlig lounge med fin utsikt mot plattan.

image.jpg

Eva Air B-16201 som snart ska ta mig till Taipei.

image.jpg

Trevlig lounge med betjänad bar och a la carte.

Det är väldigt lugnt i loungen, bara sju besökare. Större delen av dygnet används loungen endast för Eva Airs passagerare. Kan tänka mig att den är något mer befolkad i samband med Virgin Atlantics avgång till London på kvällen.

Utbudsmässigt föredrar jag dock United Club.
 
Toppen