Senaste nytt

Tier points vid uppgradering

MolleX

Medlem
Hej,

Tänkte ventilera en fråga som jag troligen vet svaret men skulle vilja ha lite åsikter om.
Jag åkte till Seattle häromveckan och blev uppgraderad från WT+ till CW innan incheckning, väldigt trevlig överraskning när man checkar in och ser att man har andra stolar att välja på :) så tack BA.
Och så visade min bokning på deras hemsida att jag skulle få poäng för CW på ena sträckan vilket gjorde mig ännu gladare. Dock när resan var över visade det sig att jag "bara" fick mina WT+ poäng.
Frågan är var detta rätt eller fel? :) Ja jag är girig.
 

Senator

Moderator
Om du har fått en "gratis" uppgradering på grund av t.ex. överbokning har du "bara" rätten till Avios och Tier Points i den bokningsklass du har betalad för; i ditt fall WT+.

Har du uppgraderat med Avios har du bara rätten till Avios och Tier Points i den ursprungliga bokningsklass.

Har du däremot betalad BA cash under Manage My Booking (MMB), under online check-in eller på flygplatsen skall du ha Avios och Tier Points efter den nya klassen
 
Last edited:

MolleX

Medlem
Senator Tack för ditt svar, jag håller med dig, känns konstigt man ska få extra poängen. Dock lite konstigt bara att deras egna sida visade mig CW poäng men är väl en bugg, förlåt feature :)

EricT Nej jag har BA Silver, vet inte om flyget var överbokat men det räcker om WT är det för att de ska börja flytta upp folk så jag antar att en del WT åkte till WT+ och WT+ till CW. Bara en gissning.
 

Storsteffe

Medlem
Uppgraderade WT+ med Avios i våras och det ligger kvar TP för CW fortfarande, nu har det ingen betydelse för mig men lite märkligt då jag ändå ringde in och sa till om poängen på anslutande sträckor, dessa försvinner ofta/alltid? när man uppgraderar.
 
Toppen