Senaste nytt

Dykresa till Indonesien

Sofia

Medlem
På allmän begäran (från Dr. Miles) startar jag en ny tråd.

Planer började smidas igår på julbordet om att dra ihop en dykresa till Indonesien. Det finns en massa faktorer som bör vägas in men medan jag funderar på dessa vill jag passa på att sukta er lite.

Kolla in Waow | Water Adventure Ocean Wide . The Waow har sidor på Facebook, YouTube och Vimeo samt finns representerad på DivEncounters Alliance Live-Aboard Diving, Luxury Liveaboard Scuba Diving, titta under Destinations och Indonesien.

Kom gärna med idéer om NÄR på året ni vill åka, det styr destinationen i Indonesien.

Häng med gänget! :D
 

palmen

Moderator
Jag vill åka till ett ställe med chans att se valhaj och andra intressanta hajar, typ hammerheads :)
Jag är nog långt ifrån lika van med dykning som många andra på forumet, har inte dykt sedan 2010 (Sipadan) och har total 56 loggade dyk.
Advanced Open Water är den nivån jag ligger på.
För mig spelar nog inte tid på året speciellt stor roll, jag kommer dock ha svårt att ta ledigt under sommaren (trolitgvis) i och med att jag "lovat" att jobba större delen av sommaren för att kunna åka till Tokyo/Cook Islands i augusti/september.

Hur lång tid i förväg måste sådant här börja att bokas med bindande anmälan?
 

Sofia

Medlem
Projektet är i sin linda just nu men alla synpunkter är välkomna :)

Kombinationen valhaj OCH hammarhajar är klurig vart du än beger dig i världen. I Indonesien är chanserna till valhaj inte jättebra men hammarhajar finns det en god chans till på de sk crossing tripsen, dvs när man åker över Malucku sea på väg norr- eller söder ut. Dessa tripper är utmärkta för att få en chans att se "allt".

Återkommer med mer info när fler anmält intresse om att det alls ska bli av.

@redationen: feel free att flytta tråden om ni tycker jag placerat den fel!
 

Ricci

Medlem
Som sagt är jag på !!!

Reser till Tubbataha reef med liveaboard i Filippinerna nu i april, men är öppen för resor efter det:p
 

palmen

Moderator
Räknar självklart inte med att ha turen att få uppleva båda, men "hyffsad" chans att få se någon av dom vore trevligt.
 

pitch

Medlem
Jag är på.

I princip när som helst på året. Det är klart, min arbetsgivare har säkert nåt att säga i den frågan också, men med tillräckligt lång förvarning ska väl inte det vara nåt problem.
 

Sofia

Medlem
Ok! Latest and greatest news för denna trip.

Jag samarbetar med Liveaboard Booking.com för denna bokning och det som finns är som följer. De håller bokningen i 15 dagar och för att bekräfta behövs en deposition på 30% så det gäller att smida medan järnet är varmt. Båten är i övrigt nästan helt fullbokad för nästa år! Passa på, det kommer bli en underbar upplevelse! :D

Datum: 24-31 augusti 2014, 8 dagar, 7 nätter
Itinerary: Details of the dive cruise: Dragons & Gods med avresa från Labuan Bajo (ca 1,5 timmars flygresa från Bali) och avslut på Bali. Skönt att bara behöva en inrikes flygresa, man vet aldrig hur det går med dom ;)

Jag återkommer med priser när jag vet mer men det går bra att använda priserna här som en riktlinje:

| Waow, scrolla ner till rätt datum, 24-31 augusti. Tripen heter DRAGONS & GODS LB - KO17-14 och omfattar de fantastiska dykvattnen kring Komodo National Park och tillbaka mot Bali. Man vet aldrig vad man kan ha turen att se på denna underbara trip. Jag har gjort den ett flertal gånger och aldrig blivit besviken!

Om du är seriöst intresserad, eller har frågor, PMa mig snarast, tiden är knapp!

Väl mött :)
 

pitch

Medlem
Om du bara visste hur nära det var att jag hamnade på liveaboard Bali-Komodo-Bali i somras.

Sen sket det sig för att ett par riktiga party poopers bestämde att jag var tvungen att jobba på några totalt fel datum. Så det är väl inte mer än rätt att dom ger mig ledigt när jag vill i år istället. Tycker jag då, i alla fall.
 
Toppen