Senaste nytt

Bra pris med Turkish Airlines till Dubai

wheaa

Medlem
Hej!

Kollar på en resa med Turkish i Business någongång i april nästa år och hittar priser som ligger runt 10k vilket känns väldigt prisvärt.

Är det någon som vet om detta är ett permanent pris eller om det är en tillfällig rea och jag bör boka snart?

tack
 

adhoc76

Medlem
Hm.... Prisvärt eller inte tycker jag beror på vilket plan de kör med tycker jag. Verkar vara vanligast att de kör med narrowbody, oftast A321, mellan IST och DXB. ARN-IST är bara narrowbody. De lovade att införa A321 på ARN, men det blev inte av i höst som utlovat. Vi får B738 istället nu. Vete fasen om jag tycker det är prisvärt med 10K då. Tror du kommer billigare undan och i många avseenden lika bra om du väljer Emirates i ekonomi istället. Dessutom får du åka direkt utan byte då...
 

fcx

Medlem
C i A321/B737 på TK är ganska likt SAS gamla C intra-europa. Lite bättre drycker, lite sämre service, lite sunkigare plan. 10k låter inte överdrivet billigt.

Det bästa med TK är loungen i IST, i övrigt är det inte precis något av mina favoritbolag.
 

Jonas C

Medlem
DXB-IST är bara 4 timmar, så Economy duger fint på den flygningen. Har du tur så kan du även få en plats i Comfort på 77W då dessa flyg säljs som 2-klass.
 

wheaa

Medlem
Ok kanske satsar på ekonomi och bättre hotell istället då :)

Vet ni vilken klass billigaste ekonomi bokas i? Verkar vara svårt att se på deras hemsida
 
Toppen