Senaste nytt

Scandic sänker priset på frinätter med upp till 10 000 poäng

skydiver

Medlem
Trevligt! Jag minns i somras att det kändes lite irriterande att man bokat X antal nätter med sina poäng på olika Scandic-hotell samtidigt som Scandic körde sin vanliga (?) kampanj med sänkta priser under semestermånaderna vilket indirekt gjorde att poängen plötsligt var värda mindre.
 

onobond

Medlem
Scandic har i höst haft flera "reor" , 72tim flash sale, och nu "rea" på poängköp av rum. Har inga bevis för att har samband med andra saker som händer i landet, men känner 2 personer som är reseansvariga på stort resp. medelstort företag, där det gått ut direktiv att inte använda hotell baserade i skatteparadis (Guernsey i Scandics fall), som inte betalar någon skatt i Sverige (knappast på Guernsey heller, gissar jag)
 

agehall

Medlem
Jobbigt om man ska till tex Guernsey och vill bo på ett lokalt hotell. Eller om man bara reser mycket i Sverige - det är svårt att undvika Scandic på vissa orter.

Å andra sidan brukar resepolicies sällan vara vettiga då de som är "reseansvariga" brukar ha noll koll på hur man faktiskt reser. Iaf för ett par år sedan var det ju inte helt ovanligt att man hade saker som "porrfritt hotell" inskrivet i policy, vilket innebar att hotellet inte fick ha TV-kanaler som visade porr. Men internet sa man ingenting om... *doh*
 

FF#1

Medlem
Jobbigt om man ska till tex Guernsey och vill bo på ett lokalt hotell. Eller om man bara reser mycket i Sverige - det är svårt att undvika Scandic på vissa orter.

Å andra sidan brukar resepolicies sällan vara vettiga då de som är "reseansvariga" brukar ha noll koll på hur man faktiskt reser. Iaf för ett par år sedan var det ju inte helt ovanligt att man hade saker som "porrfritt hotell" inskrivet i policy, vilket innebar att hotellet inte fick ha TV-kanaler som visade porr. Men internet sa man ingenting om... *doh*

Var lung det kommer…. "Nu kan vi garantera en säker och trygg upplevelse när du surfar på våra hotell…" :)
 

telelina

Medlem
Typiskt! Jag bokade för 2 veckor sedan. Ska bo 20-22 dec.
Jag skulle boka 2 bonusnätter men fick ta 2 olika hotell (en natt utanför stan) då jag saknade fjuttiga 500p för det. Och nu skulle jag haft poäng över istället.

EDIT: Man kan avboka och boka på nytt. Är det någon som avbokat & vet hur lång tid det tar innan poängen kommer tillbaka?

EDIT2: När man avbokar kommer poängen tillbaka på kontot direkt! Tack IT-avdelningen på Scandic. ;)
Jag har nu avbokat båda mina bonusnätter & bokat 2 nya. Den ena natten blev en ombokning på samma hotell & den andra bytte jag från ett hotell utanför stan till ett annat hotell i stan. Nu blir det två nätter i stan & 5 000*2 poäng tillbaka! :cool:
 
Last edited:
Toppen