Senaste nytt

Problem vid online check-in på Lufthansa

Akt

Medlem
Hej!

Jag har bokat en LH resa i tjänsten som jag tänkt kreditera till mitt EB konto, detta visar sig dock skapa problem. När jag försöker checka in nu får jag bara välja plats på flighten ARN-MUC, inte på vidare resa, där blev jag tilldelad en plats.

På utresan spelar det mindre roll även om jag föredrar gångplats. Däremot reser jag tillbaka med en kollega och vi skulle ju då föredra att sitta bredvid varandra för att kunna prata. Någon som vet hur man kan lösa det?
 

DrKlas

Medlem
Hej!

Jag vet inte om du har EBG eller inte, men har du det kan du välja säte via LOT.com

Det är enklare och bättre än LHs egna sida,

Ha det gött!
 

Akt

Medlem
Jag hade samma problem förra veckan. Trots att jag checkade in ett dygn före avresa så kunde jag bara välja säte på flyget till Tyskland och inte på den långa flygningen. På hemresan kunde jag återigen inte välja säte på den långa flygningen men från Frankfurt och hem gick det att välja.

När jag sökte hittade jag New service: Economy seat reservations when booking in all booking classes - News & Releases - Lufthansa Group men vet inte om det är det som är orsaken.

Ingen aning, borde ju gå då jag checkade in 22 timmar före avresa.

Hej!

Jag vet inte om du har EBG eller inte, men har du det kan du välja säte via LOT.com

Det är enklare och bättre än LHs egna sida,

Ha det gött!

Nej, tyvärr inte EBG. Jag blir ju dock skickad till SAS för att checka in och välja säte för att jag skrev in mitt EB nummer för att få poängen dit. Känns dock väldigt skumt att bara kunna välja plats på ena sträckan. Någon som vet en lösning som inte kräver EBG när jag skall resa hem?
 
Toppen