Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Dr. Miles

Expert
Tänk bara på att kolla vilka 3G och 4G band som används. Om er telefon, modem eller mobila router inte stödjer dessa band så kommer ni bara att få GPRS/Edge hastighet. Tog mig ett antal försök att fatt i Thailand. Det jag kan rekomendera är att ha en mobil router typ Dovado som man kan sätta ett modem i. Köp sedan ett modem lokalt och tillhörande SIM. Vips så kan alla medresenärer surfa utan att man roamar dyrt och riskerar att få sparken :)
Jag gör liknande när hotelletpriset inte ingår fri internet.

OT.
Jag har märkt att många resenärer glömmer att stänga sina mobil router när de flyger.
Oj vad många wifi stationer var tillgängliga när jag flög Köpenhamn-Stockholm med SAS (på en SAS Wifi flight).
 

FF#1

Medlem
Är för närvarande i Hong Kong, behvöer ett simkort med data trafik, typ för ett dygn.
Någon som vet vad man ska ha och var man hittar ett sånt?

Har sett just en sån tråd men hittar den inte nu.
 

Dr. Miles

Expert
Simkort, inköpsställe eller?

En stadsdel. Det finns MTR station med samma namn. Det ligger bort om Nathan road.
På Apliu street och Yu Chau street finns det många gatusäljare som säljer olika SIM kort. Inte bara Hong Kong SIM kort utan även utländska.
PCCWs Hong Kong SIM kort kostar 20 HKD (med värde 48 HKD i) i Sham Shui Po och det går att surfa en hel dygn (ej 24 timmar) för 28 HKD.
 

FF#1

Medlem
En stadsdel. Det finns MTR station med samma namn. Det ligger bort om Nathan road.
På Apliu street och Yu Chau street finns det många gatusäljare som säljer olika SIM kort. Inte bara Hong Kong SIM kort utan även utländska.
PCCWs Hong Kong SIM kort kostar 20 HKD (med värde 48 HKD i) i Sham Shui Po och det går att surfa en hel dygn (ej 24 timmar) för 28 HKD.

Tack, var så trött i går så jag fattade noll… :)
Då drar jag ditåt, är ändå på väg till Mong Kok, för att titta på lite "hardware"
 

FF#1

Medlem
Nu är jag utrustad med ett simkort, hittade inte PCCW, men väl et # platina för 25 med värde 48$ så det vart ganska bra ändå.
Tack för hjälpen.

Gatumarknaden där borta var för övrigt intressant, attans vad grejor det fanns att köpa.
 
Toppen