Senaste nytt

Hur räknar jag ut hur många miles jag får?

Maja

Medlem
Hittar inget bra ställe där jag kan räkna ut hur många miles jag får efter flygningen GOT-LHR-MIA och sen MIA-LHR-GOT.

Har idag nästan 29.000 poäng och börjar fundera på vad jag kan använda dem till?

Hittar inte heller information om jag ska skapa ett konto till min snart 5-åriga dotter. Har hittills inte reggat några av hennes flighter och det har blivit 1-2 långflygningar per år sedan hon var 6 månader. Känns lite dumt så här i efterhand kan man tycka... :(
 

Senator

Moderator
Jag kan alldeles för lite om AAdvantage :) Men en början till lite hjälp är följande:

Alternativ A: använd "Utökad svarsruta" funktionen här på BC.se eller
Alternativ B: gå direkt till Great Circle Mapper

Här kan du räkna distansen...

Gå sedan till:
American Airlines AAdvantage Airline Partners | aa.com

Läs mer här vad som gäller för flygbolaget du skall åka med kombinerat med vilken bokningsklass/kabinklass du har

Börja med detta, och se om du inte listar ut svaret själv :)
 

AABack2ARN

Medlem
Det beror på en hel del faktorer. Flyger du med AA-nummer på flygningarna får du alltid minst lika många miles som sträckan. Flyger du med andra flygbolag får du mellan 0% och 150% beroende på bokningsklass. Även på BA gäller att du får minst lika många miles som sträckan.

Sträckan GOT-LHR = 665 miles och LHR-MIA = 4425 miles så i praktiken borde du få minst 10180 miles på den rundturen
 

onobond

Medlem
Bra idé att anmäla din dotter till Aadvantage. Hon tjänar fulla miles, men innan 12 års ålder oftast till halva priset. Själv tog jag med sonen i Aadvantage på första TATL flygningen vid 1 års ålder. Det har blivit många miles till bonusbiljetter genom åren
 
Toppen