Senaste nytt

Nyhet! Delbetala med Klarna på SAS.se

Palazzi

Medlem
Tror detta kommer leda till dålig publicitet för SAS - trots att Klarna är den som hanterar betalningen.

Möjlig Aftonbladet-rubrik: "Familjen Jansson lurade av SAS - får betala ockerräntor för sin semester"
 

jth

Medlem
Jag såg det här också i nyhetsbrevet men jag förmodar att det alternativet inte är ens på kartan för någon av oss som hänger här inne. Vi har nog bättre krediter än så hos American Express och Diners. Även om Klarnas betalningslösningar inte är något jag vill ta i med tång ens, så är jag lite imponerad över deras företagside och utförande, de har trots allt har visat en grym tillväst sedan starten.
 
Jag tycker det är bra att kunna få faktura - ibland har jag valt det alternativet istället för kort. Avbetalning är väl inget för mig men jag vet inte om man ska klandra SAS för det?
 
Här kommer hela pressrelease:

SAS erbjuder sina kunder flera olika möjligheter att betala sin resa såsom bankkort, kreditkort och direktbetalning via sin internetbank. Som ett av de första flygbolagen i Europa ger nu SAS sina privatkunder möjligheten att betala hela resan med faktura eller dela upp betalningen på upp till 24 månader. SAS tillkännager idag att man startar ett samarbete med Klarna som innebär att SAS kunder kommer få fler möjligheter att betala sin flygresa.

- Vi vill erbjuda våra kunder större valfrihet när det gäller att betala resan och vi tror att många kunder kommer att uppskatta möjligheten att betala med faktura eller delbetala sin resa, säger Christina Ericsson, VP Global Digital Sales på SAS.

Med betalning via faktura kan man betala sin resa inom 14 dagar alternativt välja att dela upp betalningen på upp till 24 månader.

- Denna lösning gör det möjligt för våra resenärer att köpa sin flygbiljett och betala via faktura månaden efter, alternativt dela upp betalningen under en kortare eller längre tid. Vi har valt Klarna som samarbetspartner eftersom de har ett erbjudande som passar SAS kunder och jag ser fram emot ett gott samarbete, säger Christina Ericsson.

- Med vår hjälp blir det både enklare och mer flexibelt för SAS resenärer att köpa sina resor. Vi är mycket stolta över att samarbeta med SAS och över att vi tillsammans kan erbjuda dessa efterfrågade betalningsalternativ, säger Niklas Adalberth vice vd och medgrundare av Klarna.

Till en början kommer det vara möjligt att betala sin resa via faktura och delbetalning i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Österrike, Tyskland och Nederländerna.

Delbetala din resa - SAS

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Edström
Pressansvarig, SAS
 

Storsteffe

Medlem
Ja ska man ha en avbetalningstjänst så är Klarna den absolut sämsta, helt oseriösa. I ett försök att lära barnen värdet av pengar tillät jag en avbetalning med klarna, för att slippa hjärnblödning så kortar jag ner mitt inlägg till OCKRARE

EDIT: Har inget i mot avbetalning, det kan väl vara bra för en del.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Har ingen aning om just Klarnas villkor, men de verkar ju vara stora på att erbjuda dessa finanseringslösningar åt företag.

Över lag så tycker jag inte det är något fel med avbetalningar heller - jag har hellre likviditeten själv om det inte kostar mig en massa ränta/avgifter.
 

Palazzi

Medlem
Jag är precis som jth imponerad av Klarnas företagsamhet, för det var från början en ratad affärsmodell. Ägaren sökte kapital hos svenska banker, men utan gehör... Han tog istället andra vägar fram, och är nu mycket framgångsrik med sitt företag.

Det som oroar mig är SAS inblandning, i kombination med den höga effektiva räntan (inte onormalt hög för kreditbranschen ska sägas). Jag har sett Klarna nämnas i alldeles för många avsnitt av lyxfällan...... Det är givetvis de totalt omdömeslösa medverkarnas fel, men vi vet ju vilka som får skulden i tidningarna.

Känns som om resebranschen i allmänhet ,och SAS + SJ i synnerhet, verkar vara känsliga för negativ publicitet.... SAS har väl inte heller så mycket förtroendekapital att fall tillbaka på längre.

Vi får väl se hur väl detta faller ut, men jag anar att det inte blir helt lyckat.
 
Att erbjuda Klarna börjar snarare bli ett måste för e-handlare i dag, då det blivit en de facto-standard i Sverige. Inte billigt eller speciellt förmånligt för handlarna (t.ex. håller de på pengarna i 3 veckor), men konsumenterna älskar det.
 
Toppen