Palazzi
Medlem
Ryanairs excentriska VD, MR. O'Leary, annonserade tidigare i höst att Ryanair skulle bli ett "vänligare bolag med bättre service". Vi var nog många som återigen avfärdade alltsammans som ytterligare ett PR-Jippo, men nu verkar det faktiskt bli förändringar.
Lista över förändringar:
1. Två gratis handbagage - ett normalstort & ett mindre
2. BIlligare med incheckat baggage - 50% av dagens priser
3. Kraftigt sänkta straffavgifter för utskrift av boardingkort - 700kr blir 150.
4. Hemsidan helrenoveras, och bokningarna blir betydligt simplare
5. Man skapar en Ryanair-app för incheckning och mobila boardingkort
6. Man kommer nästa år lansera en biljett-typ för affärsresenärer
7. Man kommer sakteliga att börja flyga från "vanliga" flygplatser. Byten har redan skett i Rom & Bryssel...
8. Michael O'Leary kommer ta ett steg tillbaka från rampljuset, för att inte stjäla för mycket fokus från flygbolaget självt
Visst finns det månne andra anledningar till att inte flyga Ryanair, men ändå ser jag detta som klara förbättringar. Det är tydligt att Ryanair känner av konkurrensen hos andra lågkostnadsbolag som Easyjet och Norwegian, och försöker anpassa sig därefter.....
Några funderingar: 1. Kan flygplatsbytena i en framtid innebära flyg från Arlanda & Kastrup? 2. Hur står sig Ryanair i konkurrensen med sitt nya serviceerbjudande?
Lista över förändringar:
1. Två gratis handbagage - ett normalstort & ett mindre
2. BIlligare med incheckat baggage - 50% av dagens priser
3. Kraftigt sänkta straffavgifter för utskrift av boardingkort - 700kr blir 150.
4. Hemsidan helrenoveras, och bokningarna blir betydligt simplare
5. Man skapar en Ryanair-app för incheckning och mobila boardingkort
6. Man kommer nästa år lansera en biljett-typ för affärsresenärer
7. Man kommer sakteliga att börja flyga från "vanliga" flygplatser. Byten har redan skett i Rom & Bryssel...
8. Michael O'Leary kommer ta ett steg tillbaka från rampljuset, för att inte stjäla för mycket fokus från flygbolaget självt
Visst finns det månne andra anledningar till att inte flyga Ryanair, men ändå ser jag detta som klara förbättringar. Det är tydligt att Ryanair känner av konkurrensen hos andra lågkostnadsbolag som Easyjet och Norwegian, och försöker anpassa sig därefter.....
Några funderingar: 1. Kan flygplatsbytena i en framtid innebära flyg från Arlanda & Kastrup? 2. Hur står sig Ryanair i konkurrensen med sitt nya serviceerbjudande?