Senaste nytt

Hall of shame

henkedio

Medlem
För 4-5 år sedan sa jag till min fru att jag aldrig i hela mitt liv kommer resa charter igen, anledningarna var många. Nu har jag vikt mig för den tidigare ståndpunkten och på söndag förmiddag sätter jag mig på en 737 från Köpenhamn med Jet-Time. Troligtvis kommer jag få se/höra jobbiga ungar, förvirrade charterresenärer och ett och annat zoegas-paket med mollbergs. Det som är min största fobi är dock menyer på taskig svenska med tillhörande bild på maten. Nu till den intressanta frågan. Vad har medlemmarna här på businessclass.se gjort för tvivelaktiva val de senaste åren?

Jag tillägger även att vår sista-minuten resa innebär flyg och hotell (4½ stjärnor enligt fritidsresor) för 2300 kr/person. Medveten resenär? Njae
Trött på jobbet? Ja
Smålänning? Ja
 

Storsteffe

Medlem
Ähh senast var jag på charter för 3 år sedan, tyckte det var trevligt. SAS flyg och bra hotell, transferbussen är väl det jobbigaste men det hoppar man och tar en taxi.
 

gdaily

Medlem
Min hall of fame var att jag övervägde att flyga RyanAir från Malta till Stockholm. Men samvetet segrade, och det blev Malta-München-Berlin-Arlanda med Air Berlin i stället.

Billigare: Ja
Jobbigare: Ja
Samvetet rent: Ja
 
Åkte charter förra sommaren tillsammans Turkiet med föräldrarna, min lillebror med familj samt min son på 6 månader.

När man väl checkat in på ett all-inclusive-hotell upptäcker man att det är ohyggligt praktiskt när man reser med småbarn. Funderar nog på att göra om samma sak nästa sommar. Dock vill jag ha garantier från hotellet att de inte har en massa personal vid poolen som försöker dra in mig i diverse aktiviteter. Och jag vill ha wlan vid poolen...
 

Jonas C

Medlem
Överväger att flyga Ryanair på VST-STN. Det blir ganska smidigt då det både är närmare och billigare att ta sig till VST än ARN, dessutom finns det ordentlig ILS, tillskillnad från Skavsta. Och skulle det skita sig så går jag bara hem :)
 

Palazzi

Medlem
Lista:
1. VST-STN 2009 med Ryanair - 280kr T/R, inkl avgifter. 2kr mer än enkom flygbussen till ARN T/R fick fälla avgörandet....
Kan faktiskt inte påstå att jag ångrar mig

2. Ska flyga Wizzair till Gdansk 30DEC i år. Det är svindyrt, och jag mår dåligt av bara tanken på hur omedvetet detta val är....
Övertygad av medresenärer att vi skulle åka direktflyg. Behöver resans enda polack för att hitta till slutdestinationen (inte Gdansk), så fick ge med mig...

3. Funderat på charter till Madeira, men har inte blivit av. Direktflyg till värmen och femstjärnigt hotell för 3.500kr var nära att övertyga mig.
 
A

Aurora

Guest
Jeg fløy Norwegian 2 gang i 2010. Enda skamfull.

Charter har jeg ingen ting i mot. Flyr man med Apollo og SAS er det lite charterpreg :)
 
Min fru visade en charterresa till västindien häromdagen. Såg helt ok ut på bilderna men det ingick inte ens mat på planet :)

Dessutom var det sjukt dyrt, jag hittar USDM F awards billigare!
 
Ser ni mig smyga längs väggarna med ansiktet begravt i en tidning för att undvika identifiering på Arlanda betyder det nog att jag är på väg till en Norwegian-gate...

Chartertanken har slagit mig också. Genast beordrar jag mig själv att åka sista nattbussen hem en lördag från stan och inser att det motsvarar charterflighten till Rhodos och tankarna på charter försvinner igen. :)
 
Toppen