Senaste nytt

Någon som flugit KLM World Business Class?

MarcusC

Medlem
Har någon flugit KLM Business Long Haul ?

Kikade lite på seatguru, och det ser sådär ut, på 747 verkar man ha i stort sett lie flat, och 2-2 config i nosen och upper deck. På 777-200 och 777-300ER, verkar man ha lite olika på -200 resp -300, men generellt 2-3-2 seating vilket väl inte är någon höjdare....?
 

Jacob

Medlem
Aldrig prövat det.

Stolarna ser dock ganska gamla ut.

En kul detalj är att de delar ut chokladhus i business class föreställande något karakteristiskt hus i Amsterdam.
 

HenkeD

Medlem
Min bild är att AF/KL satsat på "prisvärt affärsresande" istället för lyx.
AF/KL brukar väl sällan vara billigast när man tittar på business class biljetter.

Men KLM är väl mer "prisvärt affärsresande" med en produkt som är helt OK utan att vara extravagant.
Air France försöker väl möjligtvis hålla en mer exklusiv prägel på sin business class på långlinjer.
 

agehall

Medlem
Jag har just landat i DAR efter en 9h i C ombord på KL569. KL flyger med en 777-200 på rutten AMS-KIL-DAR-AMS och konfigurationen i C är 2-3-2. Jag satt på 4D (dvs gång i mitten).

Det var ganska gott om benutrymme även för mig som är 2m lång. Servicen var väl inte toppklass, men inte dålig på något sätt. Maten var lite av en besvikelse, men jag är rätt petig och vill helst ha en köttbit och lite potatis till. Här var det mer komplicerat och det faller inte mig så väl i smaken. Det blir dock extra pluspoäng för dryckesutbudet eftersom de hade min favorit whiskey, Highland Park. Dock bara den 12åriga, men det duger.

Eftersom jag uppgraderade till C vid incheckning för drygt €300, så tycker jag att det var riktigt bra pris/prestanda på resan. Hade jag dock köpt en biljett i C direkt och betalat 13k SEK extra för det, så vet jag inte om jag hade tyckt det... Visserligen är det trevligt med benutrymme, men det kan man få billigare om man tar en nödutgång.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tyckte att det var OK produkt när jag flög AMS-BKK med deras 747.
Jag satt på övervåningen och det känndes inte att det var packad.

Servicenivån är långt ifrån asiatiska flygolag, men de utförde jobbet som de skulle göra.
 
Toppen