Senaste nytt

Biljett till Thailand i april 2014

Glenn E

Medlem
Tack för alla svar, fick tipset att köra på USDM 90,000 Miles till Asien. Vad är er erfarenhet av detta? Är det svårt att boka om man är 4? Kommer det att finnas bra tillgänglighet?

Just till Bangkok skulle jag inte använda USDM eftersom det är så billigt dit ändå.
USDM tycker jag är bäst att använda till första klass biljetter till dyrare destinationer som till exempel Singapore eller Bali.

Turkish hade en deal för ett par veckor sedan och då köpte jag en Business biljett till Bangkok för 9000 kronor.
Så kanske det är bäst att vänta på en deal och inte köpa biljetten förrän i slutet av januari.
 

jumbooze

Medlem
USDM är för mig det ultimata om man ska åka runt. Ska man "bara" till Bangkok så är det inte det bästa om man inte vill bränna miles. IMHO
 

Dr_Bkk

Medlem
Ibland blir man trött här. Man undrar om vissa medlemmar har upptäckt internet i förra veckan.
Med tanke på önskan om hjälp med att hitta flygbiljetter på nätet.
Som medlem på BC bör man väl vara rätt bevandrad i biljett letande. Eller alla här åker på arbetsgivarebiljetter.
Bara en funderare jag hade.
 

Mr.T

Medlem
Ibland blir man trött här. Man undrar om vissa medlemmar har upptäckt internet i förra veckan.
Med tanke på önskan om hjälp med att hitta flygbiljetter på nätet.
Som medlem på BC bör man väl vara rätt bevandrad i biljett letande. Eller alla här åker på arbetsgivarebiljetter.
Bara en funderare jag hade.

Så du menar alltså att det är fel att jag frågar om hjälp? Jag vet att Dr.Miles, Senator etc. är betydligt mycket bättre än vad jag är på att hitta biljetter, och då jag har tillgång till deras fantastiska kunskaper kommer jag att nyttja dem. Om du anser att det är jobbigt för dig, så tror jag att det är ditt problem. Och nej jag hittade inte internet för en vecka sedan.
 

Dr_Bkk

Medlem
Mr.T
Det var inget personligt till dej. En annan medlem som skulle skicka frugan till Phuket behövde hjälp
Enklaste sak i världen hitta biljett Arn hkt
So no offence
 

Mr.T

Medlem
Jag förstår vad du menar, och att det ibland kan kännas dumt när andra ställer så simpla frågor. Men då jag vet att i de flesta fallen så finns det människor som kan hitta en bättre deal, vill jag väldigt gärna använda deras kunskaper. Men no hard feelings :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag förstår vad du menar, och att det ibland kan kännas dumt när andra ställer så simpla frågor. Men då jag vet att i de flesta fallen så finns det människor som kan hitta en bättre deal, vill jag väldigt gärna använda deras kunskaper. Men no hard feelings :)
Det är självklart okej att posta biljettfrågor i flygbiljett forum men jag vill förklara för dig en sak.

Om flygbiljetten du letar efter är t ex Stockholm-Bangkok, Köpenhamn-New York T/R, så tror jag inte att jag eller andra kan hitta väsentligt bättre förslag än vad du kan hitta själv på ITA Softwares webbsida.
Däremot om din resa är t ex:
  • till lite udda destinationer
  • det kräver stopover i vissa städer
  • du är beredd att ta rejäl omväg för att få ner kostnader
kan det vara intressant för oss som svarar.

Om du vill t ex flyga till Påskön (IPC, Isla de Pascua), så blir det ofta billigare att kombinera två eller flera biljetter dit än att köpa en biljett från Norden.
 

agehall

Medlem
Precis som Dr. Miles skriver - det är ingen större vits att fråga om man bara ska fram och tillbaka till en stor destination. Möjligen kan vi påpeka pågående reor, men dessa reflekteras också när man söker på de siter man bör använda, så vitsen att fråga är ganska liten.
 
Toppen