Senaste nytt

Flyger ni Flight Simulator X?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjena!!

Jo det vore kul och veta om det är några andra här på BusinessClass.se som lirar lite Fsx(Flight simulator X)
Jag flyger dagligen korta rutter inom Europa. Vart flyger ni? Några tips?

Skulle vara intressant om någon här har samma intresse som jag:cool:
 
Tjena!!

Jo det vore kul och veta om det är några andra här på BusinessClass.se som lirar lite Fsx(Flight simulator X)
Jag flyger dagligen korta rutter inom Europa. Vart flyger ni? Några tips?

Skulle vara intressant om någon här har samma intresse som jag:cool:

Jag har ett brinnande intresse för detta! Är nere på Dreamhack i Jönköping i just detta nu och jobbar med en uppsättning av en flygsimulator. Alla produkter från Saitek med tre skärmar kör vi FSX på!
 
Jag har ett brinnande intresse för detta! Är nere på Dreamhack i Jönköping i just detta nu och jobbar med en uppsättning av en flygsimulator. Alla produkter från Saitek med tre skärmar kör vi FSX på!
Låter jätekul!
Själv kör jag med en 33-tums led tv och en kraftfull data så blir det kanon grafik!
Vad kör du med för Add-ons? Ett av mina bästa add-ons måste vara 737NGX från PMDG och tillsammans med FS2Crew!
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Man kan sänka hur mycket pengar som helst på FSX add-ons. i7 med 8gb räcker bra, underlättar om man har ett hyffsat modernt grafikkort också. Sen använder man följande verktyg för att finjustera inställningarna utan att behöva anstränga sig själv:

Bojote's Tweaking and Tuning tool for FSX

Jag sällar mig till FSX flygare, har väl lagt ett par tusen på add-ons, de som rekommenderas initialt är:

REX (för att förbättra upplevelsen bland molnen)
GEX&UTX för favoritregionen alternativt FTX Global som är relativt nytt (för bättre grafik av marken)
Accu-Feel (så det "känns" lite mer realistiskt)
Audio environment airliner och GA edition (realistiskt motorljud på både jetflyg och propellerplan)
 

Holloman

Medlem
Har FSX men har inte kört det på länge. Har funderat på att köpa ny dator till den och ta upp det igen. Någon som har några tips på vad man behöver för prestanda för att köra FSX utan att reta sig över hastigheten som jag gjorde när jag spelade tidigare?
 

Patrik

Medlem
Absolut viktigaste komponenten är CPUn och då helst en Intel CPU, så snabbaste du har råd med...
T.ex. en 4670K (hyperthreading är ingen stor vinst m. FSX) med en bra kylare så du kan överklocka maximalt.
Näst på tur är grafikkort och helst ett Nvidia kort, behöver inte vara absolut senaste snitt, men valfritt medel kort.
Därefter hjälper en SSD till, FSX laddar en hel del, så det är absolut ett stort lyft jämfört med en vanlig HDD.

Undrar någon över varför flygsimulator är skoj så kan man prova på
Swesim - Flygsimulatorer för alla
om man är i sthlm området
 
Jag kör GeForce 660, 16gb ram och 3.40CPU. Om du ska köpa en ny data rekommenderar jag Alienware eller den jag har Webhallen Config D13-0202 - i5-4670K / 16GB / 120GB SSD / GTX 660 / DVD / Win8 - Gaming - Stationära datorer - WEBHALLEN.com.
Om du nu köper en data med GeForece (rekommenderar) så ska du defintiv ladda ner ''nvidiaInspector'' det är ett program som man justerar grafiken på.

När det gäller add-ons så kan jag rekommendera stort:
737NGX som kommer från PMDG.
Fs2Crew
Stockholm arlanda airport från Aerosoft
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen