Senaste nytt

Boka Star Alliance bonusresa med Eurobonuspoäng, ett skämt!?

Gus

Medlem
Jag har för första gången bokat en awardresa med mina eurobonuspoäng, otroligt osmidigt och dyrt! För det första tog det 58 minuter innan jag kom fram i telefonen! Femtioåtta minuter!! :eek: Jag bokade RGN-SIN-BKK-VTE i klass C med Singapore Airlines och Thai.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan kom chocken: avgifter och skatter blir 1343 kr. Anledningen till chocken är att för motsvarande resa med United Mileage Plus kostar skatter och avgifter 130 kr för samma resa. Inte nog med detta. Det kostar 30 000 eurobonuspoäng att boka resan, jämfört med 17 500 Mileage Plus-poäng! Det är ju nästan dubbelt så mycket!

Som grädde på moset tar SAS ut en telefonbokningsavgift på 150 kr. Hur kan man ta ut en avgift för något som man inte ens kan boka på internet!? :confused:

Har jag missat något eller är inte Eurobonus ett väldigt dåligt program att samla sina miles i om man gillar awardresor, om man jämför med exempelvis Mileage Plus? Nu har jag i alla fall ett barskrapat eurobonuskonto, skönt!
 

agehall

Medlem
Nej, du har helt rätt. EB är inte lika förmånligt som UAMP på Intera-Asien awards. Det är därför man har olika konton och använder olika Miles till olika saker.
 
Toppen