Senaste nytt

Intressant flygplan idag på SK 410 Köpenhamn-Stockholm

Hej,
checkade in och fick intressant information. :) Det var ursprungligen en MD81 som skulle trafikera linjen...

SK410
Flygplan
black_dot.gif

A343-INTRASCAND


 
Last edited:
Intressant??
På SAS.se och flightstats står det att det är en MD som trafikerar. När du väljer plats...är det samma konfig. som en 340 eller MD?? Kram
 
Mattias,
det är 343 configuration när jag checkar in. Antar att på grund av storm som väntas att komma in till CPH ikväll så SAS försöker få alla resenärer hem med 17:10 avgång. Det finns nämligen risk att CPH, AGH och MMX samt Öresundsbron stängs ikväll. Vi får se om jag kommer ivär imorgon bitti från ARN till MMX. :confused:
 

agehall

Medlem
Jag tror mer på repositionering. Det är ju föga troligt att de kommer att få resenärer bokade på senare flighter att ta en tidigare i någon större utsträckning.

Kan det vara så att någon av de A333 som finns på ARN behöver service och man lånar upp en A343 som ersättare?
 

ACervin

Medlem
Sitter på Schipol just i den ganska tråkiga SAS / Menzies loungen. Hoppas komma hem med 1730 till CPH. Än så länge verkar allt rulla på i CPH
 

Mikael

Medlem
Åkte med 343 ARN-CPH för ett antal år sedan. Blev väldigt överraskad över den stora maskinen, gissade precis som Agehall säger att det var repositionering av någon anledning.
 
Sk410

Hej,
Enligt incheckningpersonal i CPH så MMX är stängt pga storm. Öresundsbron ska stängas kl 17. SK transporterat en del pax från MMX till CPH och hem.
 

ACervin

Medlem
Oops, håller tummarna för att man kommer hem. Fick precis SMS från SAS med avgång 1730 AMS om man nu kan lita på det.
 
Toppen