Senaste nytt

Hur reserverar man sittplatser med Asiana flighter?

Ghoose

Medlem
Ringde säljkontoret på FRA och försökte reservera 1A & 1K (ICNFRA) men de var blockade för eventuella resenärer med infant... Skumt, kan ju inte höra till vanligheten att det inträffar. Jaja, det blev 4E&F och så får man väl tjöta lite vid incheckningen ;)
 

rob74

Medlem
Pust! Det krävdes 3 (!) samtal för att reda ut det här!
Måste ha blivit någon glitch när de la om bokningssystemen i helgen, just under tiden jag bokade.
Ringde Asiana i London först och de letade som små blå efter mitt namn och fick fram allt efter säkert en kvart. Då saknades en av sträckorna (NRT-ICN) i bokningen och mitt namn syntes inte på flighten. Börjar ana oråd...
De rådde mig att ringa US Airways och kolla att allt var bekräftat.
Gjorde så och allt fanns med.
Valde då att ringa Asiana i Frankfurt och de hittade mig och bokningen, men fortfarande inget på NRT-ICN. På något sätt kunde agenten dock lösa det genom att i systemet åter bekräfta att jag var bokad på den flighten.
Så nu har jag alla mina säten fixade:
FRA-ICN 3K
ICN-NRT 4F
NRT-ICN 2K
ICN-FRA 2K
Skönt! :)

EDIT: Och nu syns den saknade sträckan i Amadeus, men inte att sätena är reserverade...
 
Last edited:

rob74

Medlem
Vilken följetong!
Nu dök de reserverade sätena upp för alla flyg utom ICN-NRT.
Fel säten! 3A och 3K... :confused:
Men det gick nu att ändra till det jag ville ha på Lufthansas sida.
 

FF#1

Medlem
Kollade min USDM bokning, ser ok ut på US sida men på check my trip saknas ett segment med Air china, dock är Asianas i ordning.

Undrar om man måste undersöka det närmare?
 

Dr. Miles

Expert
Kollade min USDM bokning, ser ok ut på US sida men på check my trip saknas ett segment med Air china, dock är Asianas i ordning.

Undrar om man måste undersöka det närmare?
Om det syns på US Airways webbsida är det nog OK. Det har hänt för mig tidigare också.
Originalbokning är trots att inte gjord i Amadeus (CheckMyTrip).
 

FF#1

Medlem
Såg för övrigt att min reservation av sittplats på Asiana FRA-ICN hade kommit upp på US sida, så det verkar funka.
 

TjudöBoy

Medlem
Ringde säljkontoret på FRA och försökte reservera 1A & 1K (ICNFRA) men de var blockade för eventuella resenärer med infant... Skumt, kan ju inte höra till vanligheten att det inträffar. Jaja, det blev 4E&F och så får man väl tjöta lite vid incheckningen ;)

Samma hände oss då vi åkte!
Kollade med Asiana via mail då jag ej hittade ngt ställe på deras hemsida att boka säten, fick till svar att dessa säten kan endast bokas på flygfältet... :confused:
 

Ghoose

Medlem
Sitter just nu i Asiana First Class Lounge ICN och kan meddela att det var inga problem att seata om sig vid incheckningen... vips så hade vi 1A & K :)
 
Toppen