Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

kexxcream

Medlem
Har du link, evt vet hvor lenge det varer?

Verkar vara personlig länk och ser ut såhär efter mitt besök i Edinburgh:

hotels.com.png
 

fcx

Medlem
Jag får dessa mail ibland, om jag inte lämnat en recension efter några dagar så kommer ett erbjudande om att jag får någon bonus om jag gör det. Min beteende är därför förändrat, så jag lämnar bara recensioner om jag får en bonus, innan gjorde jag det alltid gratis (dvs. de har motverkat hela syftet med sin bonus).

Hade dessutom nyligen en no-show, och den har jag fått reward-poängen från.
 

mash

Medlem
Jag är också flitig hotels.com kund, men har inte hittills fått erbjudande om rewards mot en recension. Kanske beror det på att jag tidigare varit dålig på att ge feedback på hotellen?
 

johanf

Medlem
Det här irriterar jag mig på. Fastän totalsumman av mina bonusnätter överstiger totalsumman av bokningen jag försöker göra, åker jag ändå på att betala 21,55kr i diff för att den "billigaste" bonusnatten jag hade inte täckte en natts kostnad. Hrmpf.. undra om de är mer medgörliga vid bokning på telefon.

Screen Shot 2013-11-25 at 23.17.30.png
 

dino_81

Medlem
Frågan är vad som är mest värdefullt, 10% rabatt och inga nätter i rewardsnätter, eller en natt i till rewardsbanken och inte 10% rabatt. Någon som har någon erfarenhet av att faktiskt använda bonusnätterna på Hotels.com? Är det svårt att finna lediga award-nätter? Är det mest skräphotell som släpper till?

Har använt bonusnätter vid ett flertal gånger och det är egentligen inte fråga om några awardnätter utan efter det att man bott tio nätter räknas ett medelvärde ut av hur mycket de tio senaste har kostat och därefter kan man använda denna summa som betalning/delbetalning. Precis som Dr Miles nämner.

Genomsnittssumman kan användas som betalning/delbetalning på hotell som är med i Welcome Rewards och som jag förstår det räcker det med att det finns rum tillgängliga för att man ska kunna använda denna delbetalning. Det är alltså inte fråga om att det endast finns ett mindre antal bonusrum tillgängliga.

Jag har tidigare bokat mycket via hotels.com och har då resonerat på ett sätt där jag använder rabattkoder (10 eller 15%) när jag har bokat ett hotell med ett högre pris än vad jag normalt betalt och Welcome Reward när jag bokar ett hotell inom den prisklassen jag mest frekvent bor på. Det har gett mig störst nytta.

Numera bokar jag oftast direkt via respektive hotells hemsida vilket, i kombination med rabattkoder och möjligheten att nyttja bonusprogram på aktuellt hotell, är mest fördelaktigt för mig och mitt resemönster.
 
Last edited:

Henrik_B

Medlem
Hej vänner,

Här kommer ett tips. Jag som främst fokuserar på flygprogrammen använder Hotels.com genom Avianca och får därmed 20 LifeMiles per $10 dollar spenderad. Nackdelen är att intjäningen minskas när man applicerar rabattkoden, men för min del är detta optimalt. Viktigt är att logga in på US-versionen av Hotels.com genom LifeMiles site. Håll även koll på växlingsavgiften.

I övrigt tycker jag BC.SE är en väldigt bra site, fortsätt så!
 
Double dipping?

Är det någon som vet om man kan använda sitt medlemskort på tex Accor om man bokar via hotels.com?
På många hotell kan man ju betala på hotellet och ändå få rewards på hotels.com.

Får man använda sina förmåner som platinum? Upgrades osv....
Kan man få poängen på sitt Le club konto
 

Henrik_B

Medlem
Du kan inte få Hotels Welcome Rewards och poäng hos Accor på samma gång. Däremot kan du få tillgång till alla förmåner som Le Club gäst när du visar upp kortet vid incheckning på hotellet.
 

xmit

Medlem
Double dipping?

Är det någon som vet om man kan använda sitt medlemskort på tex Accor om man bokar via hotels.com?
På många hotell kan man ju betala på hotellet och ändå få rewards på hotels.com.

Får man använda sina förmåner som platinum? Upgrades osv....
Kan man få poängen på sitt Le club konto

En Double dipping som jag vet har fungerat tidigare i alla fall är att boka Rica via Hotels och sedan visa sitt Eurobonuskort vid incheckning och på så vis även få Eurobonuspoäng. (300-500/natt)

( Ser att följande står på SAS hemsida "Note! Hotel reservations made through SAS website is considered as Third party website. In order to earn EuroBonus Extra points, please make your reservation direct with Rica Hotels." så det kanske inte fungerar längre...)
 
Toppen