Senaste nytt

Att boka bonusresa med SJ

Roger J

Medlem
Jag skulle vilja ge en stor tumme upp för hur enkelt det är att boka en bonusresa med SJ:
Om man är inloggad på sidan (sj.se) så bokar man en biljett precis som vanligt. Skillnaden är att man då man är inloggad får två flikar på sidan där alla avgångar presenteras; en med priser i pengar och den andra med priser i poäng.
Det är samma poänguttag oberoende av tågtyp, det vill säga att det inte är något påslag för X2000.
Min erfarenhet är att det finns bonusplatser på i princip alla avgångar, bokar man någon dag eller mer i förväg har jag aldrig haft problem att hitta bonusplats.
Väljer man poäng som betalmedel ställs biljetten ut som vanligt och det finns inga avgifter.
Är man van med bonusbiljetter hos flygbolagen blir man ju glatt överraskad av att en bonusbiljett verkligen är gratis.
Det jag saknar är att man inte kan lägga till lite poäng på X2000 och uppgradera 1kl-biljetten till full måltid.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Verkar som att man kan boka extraservice även på bonusbokningar nu.
Har inte provat att boka 1kl på X2000 men antar att man då kan välja till stor frukost eller trerätters vid sittplatsen.
Någon som provat?
 

Sakoz

Medlem
Tillägg till bonusbokning kan göras, men man får då ringa SJ Prios medlemsservice. Då kan man betala med poäng eller kreditkort.
 

Roger J

Medlem
Någon aning om hur många poäng extra det blir Stockholm-Göteborg med X2000 om man kör "all in"?
 

Sakoz

Medlem
Trerätters menyn kostar 4000p så det är bättre att ringa SJ Prio medlemsservice och komplettera poäng/bonusresan och betala 139 SEK med kredit/kontokort istället. 4000p för mat är en dålig affär tycker jag personligen. När man bokar mat på en poängbaserad resa mot betalning, så upptas en till plats i systemet av någon underlig anledning. Så om 1 kl är fullbokad kan det bli problem, på denna punkt märker man att det har betydelse vilken medlemsnivå man har. Som SJ Prio Svart medlem är dom väldigt hjälpsamma och ordnade detta för mig fast jag ringde dagen innan avgång. Medan min kollega som är SJ Prio Vit fick nej direkt, och besked om att kompletterande mat inte kunde bokas för det var fullt i 1 kl. Då ringde jag och uppgav mitt medlemsnummer och förklarade läget och då ordnade dom till det.
 

Roger J

Medlem
Cool. SJ börjar fatta grejen mer och mer. Nu väntar vi på lite mer förmåner för Svart. Men det är i alla fall på väg åt rätt håll.
 
Toppen