Senaste nytt

SAS WIFI - Internet installeras på SAS Boeing 737-800 med start i december

Jacob

Medlem
I mitten på december kommer trådlöst internet börja installeras på SAS Boeing 737-800 och till sommaren 2012 kommer tio flygplan ha internet ombord.

"SASWIFI" kommer inledningsvis vara gratis för alla passagerare.

Under andra kvartalet 2012 kommer en fast prisstruktur sättas som ser ut så här:
-Gratis i business class och economy extra
-Tillgängligt mot avgift i economy class, mellan 75 kr och 150 kr beroende på flygtid/flyglängd.

Det kommer även vara möjligt att skicka och ta emot SMS och MMS via GSM systemet. Även möjligheten att ringa och ta emot samtal kommer testas och utvärderas. Prismässigt räknas dock alla flygningar som internationella vilket innebär att kostnaderna för telefonin blir därefter. Detta gäller även på inrikesflygningar.

Portalen man kommer använda är saswifi.com
 
Strålande får man nog ta och säga! Bra steg i rätt riktigt och en prismodell som får klassas som fullständigt rimlig. Hoppas de beslutar att inte tillåta samtal ombord likt Lufthansa. Det kommer bara bli jobbigt på så fruktansvärt många plan (nej, ordvits var inte meningen).
 

MrB

Medlem
Gratis för ebg's oavsett biljett hoppas jag?!

Lysande idé, men av någon anledning får det mig att tänka på kaffediskussionerna... om man som EBG inte ens kan få en kopp smaksatt vatten så lär Internetuppkopplingen kosta pengar den med. Eller löjligt mycket poäng...
 

MrB

Medlem
I mitten på december kommer trådlöst internet börja installeras på SAS Boeing 737-800 och till sommaren 2012 kommer tio flygplan ha internet ombord...

Du råkar inte ha hört något om planerna att återinföra Internet på A330/340? Det hade varit riktigt tevligt att ha detta (igen) på långflygningar...
 

vicce

Medlem
Uppgifter från Aftonposten Nå kan du ringe fra luften Aftenposten - Reise

Ägare till smartphones kommer att kunna använda Viber eller Skype. Blir som på vagnen i Gbg att man kan få höra om senaste festen, med skvaller man inte vill veta...

Jag är verkligen för att kunna surfa, kolla mailen osv på flyget. Men att ringa är jag faktiskt emot. Visst att folk sitter och småpratar med varandra, men det här att folk ska sitta och ringa och att man måste lyssna på allt är jag inte speciellt sugen på.
 
Toppen