Senaste nytt

SAS återvänder till Linköping med ny linje till Köpenhamn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Tidigare i veckan kunde vi berätta att SAS återvänder till Visby på helårsbasis efter nästan 20 års frånvaro på Gotland. Idag kan vi avslöja att SAS nästa år återvänder till ytterligare en svensk stad – Linköping. Det är över tio år sedan SAS slutade flyga till Norrköping och Linköping. I början på 2000-talet tog Skyways […]

Läs hela artikeln och kommentera på vår förstasida
 

Palazzi

Medlem
En aning chockerande måste jag säga....

Nu finns det alltså KLM Cityhopper & SAS i Linköping, Flybe Nordic (Finnair) i Norrköping och alla lågprisflyg på Skavsta. Som om det inte vore nog ligger både Norrköping och Linköping längs den tågräls där SJ2000 åker direkt mot Kastrup.

Man har väl förmodligen analyserat Nextjet och sett att det finns utrymme för uppgradering, men för mig är det nära ofattbart.

Inom 2-3mil kan alltså boende i Linköping/Norrköping nå alla KLM's, Finnairs & SAS-destinationer, med endast ett byte... Därtill alla bolag som har code-share med de nämnda... De har de bra förspänt just nu!

Jag hoppas vidare på flygningar VST-CPH! Kan inte finnas en annan stad i den storleken som har så dåliga anslutningar ut i världen...
Buss till ARN 1h35min är bästa alternativet kollektivt för en stad med 145.000inv - känns illa. Givetvis är jag färgad av det faktum att det är min hemort :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen