Senaste nytt

Amenity kits i premiumkabiner

Ritz

Medlem
photo (5).jpg

Lufthansa, tillverkad av Rimowa. Fint case i hög kvalitet, rätt så mediokert innehåll (kunde lika gärna vara ekonomiklass).
Lufthansas shop säljer en matchande väskserie i samma mattsvarta utförande (annars är ju Salsa-serien i blank plast).
 

Ritz

Medlem
Fått av en vän för ett tag sen efter en del tjat, har själv ej åkt Lufthansa first class (I wish)... :) Har för mig att det är en limiterad variant i samarbete med väskmärket (2011-2012) och att det numera är vanliga kits?
 

Senator

Moderator
LH F kitet var ett skämt, sparade inte på nåt.. Swiss F var som alltid bra, och jag har lovat min tjejkompis Anna att hon skall få La Prairie grejerna från Swiss. Vega fick allt annat jag hade innan jag åkte, storstädning av meningslösa saker som låg hemma :)
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa, tillverkad av Rimowa. Fint case i hög kvalitet, rätt så mediokert innehåll (kunde lika gärna vara ekonomiklass).
Lufthansas shop säljer en matchande väskserie i samma mattsvarta utförande (annars är ju Salsa-serien i blank plast).

TG F longhaul till BKK blankt lila Rimowa.
Enligt EVA Airs inflight magazine delar de ut mini Rimowa amenity kits på longhaul i Business class.

Jag har hittat en artikel om detta också.
Eva Air offers a little Rimowa luxury to premium pax
UKIP Media & Events skrev:
From mid-2013 Formia will supply the amenity kits to EVA. Royal Laurel (business) passengers will be presented with a Rimowa-branded hard shell case in a specially commissioned green colour designed to complement EVA’s corporate colours. The case will contain a variety of products from the Thai cosmetic and lifestyle brand Harnn, including their Cymbopogon body soufflé and Ultra Lip treatment. Also included will be other items designed to add to the individual passenger’s comfort during the flight.
 

henrik l

Medlem
Ger mitt bidrag till tråden med denna lilla pyjamasparad. Fr vänster: Cathay Pacific, Asiana, Thai och BA. Placerade i "snygghetsordning" enligt min smak, med nr 1 längst till vänster. Fru henrik l vill dock ha Thai på första plats. En liten varning för Asiana pyjamasen, tvättade den i 40 grader idag och byxorna blev ca 10 cm kortare.

IMG_1388.jpg
 

Dr_Bkk

Medlem
Amenity kits från F-Class o C-Class

Hur många Amenity kits har ni samlat på er genom åren?
Man får ju allt från småväskor till pyjamasar o morgonskor i högre kabinklasser.
Gärna lite bilder också.
Ser på e- bay i Tyskland folk som säljer sina kits där.....
 
Toppen