Senaste nytt

Säkerhetskontrollen på Arlanda missade bombattrapp flertalet gånger

Marcus01

Medlem
Med risk för hörsägen men det här med att man inte behöver ta fram vätskor på ARN har jag hört av ett par i deras Security beror på att de har blivit så duktiga på att identifiera vätskor i bagaget. Enligt dessa personer,som dock var fotfolk i säkerhetskontrollen, så BÖR de ändå ta fram pax:ens vätskor men har nån typ av inofficiell dispens.
 

Adam

Medlem
Tycker faktiskt de är rätt slöa...Sitter med mobilen och skrattar och tar det inte på allvar. Så skyller de på underbemmaning..
 

JacobGBG

Medlem
Tryggt att man alltid reser via GOT, men det är förstås beklämmande när landets viktigaste flygplats har sån slapp säkerhet speciellt nu när Sverige dessvärre är ett terroristmål.
 

Fredrik

Medlem
De missar i säkerhetskontrollerna i USA också trots deras försök att behandla passagerarna som boskap/kriminella. I slutändan är det personer och inte verktyg som är farliga.
 

Kimpe

Medlem
Arlanda -

Irrade runt på DN.se nyss och läser rubriken:

"Arlanda missade bombattrapp"

Måste säga att det känns sådär.. Enligt artikeln är det "ett tvåsiffrigt antal gånger". Alltså inte bara en miss.

Detta gav mig faktiskt en tankeställare.

EDIT: Rubriken blev visst en aning skev. Skrev Arlanda - Bombattrapper passerar säkerhetskontroller.
 

Kimpe

Medlem
Snyggt, haha jag kollade verkligen så att ingen hade tagit upp det tidigare men missade visst. Tur jag inte jobbar i säkerthetskontrollen :D
 
Toppen