Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

Hansi

Medlem
Max tid hittills var i Newark för 2 år sedan, tog över 2 h varför jag fick boka om mina flighter.

Min tid var förra året i Peking. Kom till Passkontrollen, såg direkt ett litet skrivbord på vänster ytterkant med mitt flightnummer SK995 bland andra på en skylt. Gick dit och var igenom på total tid 5 minuter.
 

agehall

Medlem
DAR är ganska kaotisk om man inte vet vad man ska göra, så jag förstår att man kan bli fast där.

Själv har jag nog råkat ut för att det tagit en timme att ta sig in i USA och något liknande i Dubai men annars har det brukat gå ganska snabbt för mig att komma in i alla länder.
 

mha321

Medlem
IAD (Washington), ca 2:45. Vilket var lite stressigt eftersom jag hade en 3h connection. Kom ur ut immigrations 2 min efter utsatt avångstid. Sprang som en idiot eftersom skyltarna bara visade vilken gate det var, och inte status. När jag väl kom fram tll gaten höll de precis på att stänga - slängde fram boardingkortet och allt lyste rött. Visade sig att det var föregående flight, och min flight var en timme försenad... Så det löste sig till slut, men det var inte roligt.

Försökte ta upp det i väntekön med någon tjänsteman där som bara kunde säga "Sorry, Sir, next time you should probably book a longer connection time".
 

Alx

Medlem
Längsta tid EWR och MIA ca 45 min. Skulle jag räkna med de två tillfällen jag har drabbats av en extrakontroll så är den längsta tiden jag har väntat 1 tim och 20 min på CLT.

Kortast tid var på EWR med bara 2 min.
 

Dr. Miles

Expert
När jag läser om andras kommentar om väntetider på amerikanska flygplatser, tycker jag att British Airways pre-clearance tjänst i Shannon är faktiskt en bra service. Man sparar upp till 2 timmar.
 
Toppen