Senaste nytt

Välkomnande i British Airways Club World

agehall

Medlem
Jag flög BA188 igårkväll EWR-LHR. CW var halvtomt. Jag tog 3K för att testa hur fönster funkar på 787.

När jag slagit mig ner så förväntade jag mig att någon skulle komma och hälsa en välkommen som GCH i CW. Men icke. Det kom en välkostdrink och en annan kille som frågade om jag hade för avsikt att äta middag eller ville sova, men det var allt.

Borde man inte förvänta sig lite mer när kabinen är halvtom? Jag kan förstå att de inte vill störa folk när man är uppe i luften och många vill sova, men de hade gott om tid att gå runt medan vi var på marken.
 

Dr. Miles

Expert
På min British Airways flight BA26 från Hong Kong fick jag inte heller välkomsthälsning, däremot pursern kom till min plats och hälsade före landning och frågade mig om flighten var bra.
 
När jag slagit mig ner så förväntade jag mig att någon skulle komma och hälsa en välkommen som GCH i CW.

Står det i villkoren att en purser (eller någon ur personalen ombord) ska komma och hälsa dig välkommen som GCH när du flyger avsedd kabin? Om det gör det, då var det givetvis dåligt att så ej skedde.
 

agehall

Medlem
Nej, det tror jag inte det gör. Men jag misstänker att det står i någon form av crew-manual att de ska göra sådana saker i mån av tid. Jag har full förståelse för att man kanske inte hinner runt till alla på en A380 eller 747 som är full med GCHs, men på en 787 är det inte så många stolar och när det dessutom är halvfullt så tycker jag nog att det borde finnas tid.

Men frågan är egentligen vad som är normalt - jag har inte flugit tillräckligt med BA longhaul för att själv som GCH för ha en uppfattning om hur det bör funka.
 

Storsteffe

Medlem
Varannan gång skulle jag villa säga att det händer, lika roligt varje gång. Fast jag bryr mig inte speciellt mycket så länge brickan kommer :cool:
 

Concorde

Founding Member
Inget man bör förvänta sig i Club World. I First händer det regelbundet. Allt beror på hur proaktiv CSD/CSM är samt hur många Golds du har på flighten. En Gold på sträckan NYC-LON är snarare regel än undantag Agehall.
Flera LHR-JFK flighter jag varit på har det varit 2 Prems, 10-15GGL och 50+ GCH... EWR lär inte va långt efter.

Dock är det officiellt skriver i crew manuals att Golds ska hälsas med namn vid dörren... men det efterlevs kanske 50% av tiden.
 

Senator

Moderator
Vilka förväntningar du har agehall, boka "sponge bath" nästa gång också? :)

Om vi skall gå efter din poäng som är "borde inte manualen säga att...." i så fall skulle jag hävda att flygplanstyp är irrelevant och man borde "alltid" hälsa gäster välkomna efter en viss ordning. Jag får nästan alltid en "Welcome back Mr. Senator" till/från ARN-LHR när man visar upp boardingkortet på vägen ombord.

I BA F kommer man alltid i min erfarenhet fram och hälsar, men kan inte komma ihåg att det har hänt i CW. Kanske på övre däck från JFK, men minns inte. Kan hellre inte komma ihåg att det var varit så mycket av detta på SK, LH, OS, LX eller några andra jag har åkt med i C.
 
Toppen