Senaste nytt

Ingen VSOP på senaste flygningen

Swisser

Medlem
Trevlig webbsida du länkade till. Finns mycket intressant att läsa där och jag gillar tabellen med cognacsorterna som flygbolagen serverar.
 

OliT

Medlem
Underligt, jag tyckte inte att det var Moyet VSOP i Business när jag flög till Chicago med SAS för ett par veckor sedan. Någon som vet säkert?
 

FredLind

Medlem
Det har de få gånger jag åkt SAS business varit Moyet XO Borderies - fantastiskt god för min rätt cognacsvana gom. Är det bara whisky, GT och skumpa som gäller för er andra? Tycker cognac näms avsevärt mycket mer sällan på detta forum än denna Gudadryck förtjänar.
 

FF#1

Medlem
Det har de få gånger jag åkt SAS business varit Moyet XO Borderies - fantastiskt god för min rätt cognacsvana gom. Är det bara whisky, GT och skumpa som gäller för er andra? Tycker cognac näms avsevärt mycket mer sällan på detta forum än denna Gudadryck förtjänar.

Sitter i Thais lounge i Bangkok, och reflekterar över samma sak och kom på att det var ju nämnt i nån tråd för ett tag sen så jag grävde upp den här.

Håller med om att det pratas mycket mer om Whisky och givetvis champagne här än konjak.
Enligt min erfarenhet så har de allra flesta premiumbolag konjak som är 2-4 ggr dyrare än single malt whiskyn.
Tex, här i F loungen så har de en Single malt, Glenmorangie 10, samt två konjak i XO klass.
Inget fel på den men det känns som att de kunde ha satsat lite mer, tex en fin Islay och en speyside eller highland 15-20 år för att matcha tex Hennesy XO i nivå. På flyget kan det vara ännu värre skillnad.

Tex var whiskyn i dag på TG planet från hongkong inte ens namngiven och som premium konjak hade de Otard Extra 1795 som nog ligger i 400€+ i pris. Man får rätt smaskig Single malt i de prisregionerna...

Jag gillar både single malt och konjak men jag tycker att det är lite trist att de inte satsar mer på malten.
 
Toppen