Senaste nytt

EBS får loungeaccess under jul (21/12-12/1)

Lindberg

Medlem
Fick precis ett mail från SAS

"Silverförmåner i jultider
Passa på att boka julresan nu! Som Silvermedlem får du tillträde till Fast Track och SAS lounger under julhelgen. Erbjudandet gäller dig som Silvermedlem när du reser med SAS under perioden 21 dec – 12 jan 2014. Som vanligt kan du checka in i Business check-in och får alltid ta med ett extra bagage, tex ett skidfodral."

"Julförmån för Silvermedlemmar!

Under perioden 21/12- 12/1-2014. Kan du som Silvermedlem gå in SAS lounge på Arlanda,
(ej inrikes), Kastrup och Oslo, gäller för dig och din familj(max 4 personer) när ni reser utrikes
med SAS eller Widerøe. Som Silvermedlem kan också gå i Fast Track under samma resperiod."
 

Vaniljvodka

Medlem
Från dagens nyhetsbrev:

Skärmavbild 2013-11-13 kl. 08.24.51.png

Jag har sett det här silver-erbjudandet över jul och nyår tidigare, men inte formulerat på det här sättet. Innebär det att EBS kan räkna med fast track och loungetillgång efter att nya Eurobonus implementerats? Eller att Silver och Guld slås ihop på nåt sätt?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jo det förstår jag. Min poäng var följande formulering: "…får du som Silvermedlem ett litet smakprov på nya Eurobonus, som drar igång under nästa år."
 

Johan_G

Medlem
Jo det förstår jag. Min poäng var följande formulering: "…får du som Silvermedlem ett litet smakprov på nya Eurobonus, som drar igång under nästa år."

Det kan ju betyda precis vad som helst, det kanske är samma guldförmåner som det alltid har varit bara att man gärna vill ta varje tillfälle att nöta in begreppet "Nya Eurobonus" så ofta som möjligt. Att man skulle uppgradera silvernivån med fast track och lounge tror jag inte på, då måste man ju pimpa upp guld ganska rejält och då blir det inte mycket kvar att bjuda på till diamond(?)-nivån.
 

NotRyan

Medlem
Det kan ju betyda precis vad som helst, det kanske är samma guldförmåner som det alltid har varit bara att man gärna vill ta varje tillfälle att nöta in begreppet "Nya Eurobonus" så ofta som möjligt. Att man skulle uppgradera silvernivån med fast track och lounge tror jag inte på, då måste man ju pimpa upp guld ganska rejält och då blir det inte mycket kvar att bjuda på till diamond(?)-nivån.

Man vill snarare skapa ett behov :)

Mvh
/NotRyan
 

vicce

Medlem
Har man en gång fått använda fördelarna med EBG (*G) så saknar man faktiskt dem när man inte har det. Så det kan ju vara en medveten taktik från SAS?
 

Storsteffe

Medlem
Först "…får du som Silvermedlem ett litet smakprov på nya Eurobonus, som drar igång under nästa år." och sedan kommer fast track i nästa mening, det kan ju inte tolkas som annat än att det kommer att ingå i nya EB för silver. Lounge nämner man ju också men inte i direkt samband med nya EB. Själv kommer jag inte ens upp i silver numera men det kvittar då fast track inte existerar Sundsvall...
 
Toppen