Senaste nytt

Bästa economyflighten någonsin (Lufthansa till Miami)

Flög Lufthansa economy CPH-FRA-MIA, vice versa, nyligen. FRA-MIA var en helt fantastisk flygning, absolut bästa economyflygningen någonsin. Supertrevlig crew, som till och med kunde prata med dig om annat an vad du ville dricka :), och jag är inte ens gold! Flygningen utfördes av en A380 vid namn ''Frankfurt am Main''. Stolarna har bättre benutrymme en andra bolag jag flygit med till Miami.

MIA-FRA flygningen flögs också av en A380, den vid namn Peking. Flygningen var en nattflygning och jag är inte riktigt gjord för att kunna sova när det är turbulens, men annars en perfekt flygning. Precis efter att hjulen slog i marken, vi var fortfarande på landningsbanan, ställde sig en kvinna upp och börjar dra ner sitt bagage. En söt flygvärdinna skriker åt henne att sätta sig, kvinnan tittar sig omkring och förstår sedan.

Kan absolut rekommedera Lufthansa A380 över Atlanten (med undantag av Business på nattflygningar som har lie-flat stolar (kommer förmodligen uppgraderas inom kort)
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Skickade hem tonåringarna med LH380(Houston - Frankfurt) förra veckan dom var supernöjda(säte, mat och AVOD), nu är dom ju inte så himla resvana och har bara åkt SAS/BA över pölen. Grädden på moset: Pojken(16år) hade lite problem med ryggen och tjuvlånade ett crewsäte. Han blev naturligtvis tillsagd och förklarade då problemet varefter en av flygvärdinnorna masserar ryggen på honom i 20 minuter. Blir nog en del Lufthansa framöver bara man slipper lutande döden.
 
Grädden på moset: Pojken(16år) hade lite problem med ryggen och tjuvlånade ett crewsäte. Han blev naturligtvis tillsagd och förklarade då problemet varefter en av flygvärdinnorna masserar ryggen på honom i 20 minuter.
Vilken klass? Fick intrycket, kanske bara var en fasad, men Lufthansas crew verkar verkligen gilla sitt jobb.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Edit: Min uppmaning var lite fail - uppenbarligen hade forumet lyckats visa mig båda versionerna av gillarattflyga's inlägg istället för bara den senaste versionen
 
Nu är dom ju inte så himla resvana och har bara åkt SAS/BA över pölen.
SAS har jag bara åkt med tre gånger till Staterna och de är ju hemska efter den tredje har det inte blivit något mer hemskt resande. En del av problemet är att SAS bara flyger till IAD, New York, SFO och ORD och om man vill till något annat ställe får man byta plan i USA och det ställer till problem i Immigration enligt mig.
 

Storsteffe

Medlem
SAS har jag bara åkt med tre gånger till Staterna och de är ju hemska efter den tredje har det inte blivit något mer hemskt resande. En del av problemet är att SAS bara flyger till IAD, New York, SFO och ORD och om man vill till något annat ställe får man byta plan i USA och det ställer till problem i Immigration enligt mig.

Nästa gång blir det SAS för barnen då alla 3 har poäng så de kan uppgradera till C alt. Y men sen har dom redan upplyst mig om att det inte är aktuellt med SAS någon fler gång, de tyckte BA var ok men vill helst bara åka 380 med Lufthansa hädanefter. "Snålsas ville ju ha betalt för dricka och inte gick det att se filmerna som man ville heller" :eek:
 

FF#1

Medlem
?? Byte av plan har aldrig ställt till det i immigration för min del. Du får gärna utveckla...

Gissar att det syftar på att han förmodligen som många mer inte gillar att ha ett byte i USA med mellanliggande imigration mm, visst det kan ta tid men så illa är det ju inte.
 
Har flugit några vändor med LH:s A380 mellan FRA och SFO i just ekonomi och är det något av deras plan man ska sitta i just ekonomiklass på så är det väl gigantfågeln. Stalltipset är fönsterplatser där man ofta får jäkligt mycket bonusutrymme mot väggen, däremot får man leva med dessa satans elektronikboxar under vart och vartannat säte (mittsäten undantagna), dock är de inte lika stora som på många andra plan.

I övrigt instämmer jag med trådskaparen - LH:s personal är ofta jäkligt trevliga och jag upplever även de på USA-rutterna som extra glada. Synd bara att de betalar så uselt med EB-pinnar numera...
 
Toppen