Senaste nytt

Är Norwegian "Sveriges" bästa flygbolag numera?

Johannes

Medlem
Hej!

Har flygit fram och tillbaka GOT-ARN några gånger de senaste veckorna. Flög mycket TF förrut och lite SAS. Men har nu blivit en hel del DY och det är generellt en mycket trevlig upplevelse nya plan med sky inredning. Trevlig personal och fullflex biljetter för 995 kr. Flighten jag sitter på nu kostade 149 SEK och jag tror att det är det billigaste någonsin jag flygit när det inte vart en reward flight. De har ett begränsat men lättförstårligt rewardprogram mm. Så jag kommer nog aldrig bli EBG i den här takten :). Det är en häftig känsla att surfa i luften med det gratis wifi de erbjuder...

//Johannes
Live från luften på DY4087
 

Gnopps

Medlem
Jag har flugit dem ett fåtal gånger. Inredningen tycker jag känns mörk (har nog inte provat den senaste versionen) och sliten. Personalen okej men lite för ung för att riktigt förstå bra service. Att online-incheckning saknas uruselt eftersom det betyder att jag måste vara på flygplatsen tidigare. I mitt tycke är de okej för priset men inte så mycket mer.

Kostnadsfri wifi är verkligen coolt men jag undrar om de kommer behålla det så.
 

Johannes

Medlem
Jag har alltid gått direkt till gaten och visat min mobilbiljett i security och gaten. I gaten innan bording frågar jag om tex 14c är ledig och får den platsen är inte tidigare på flygplatsen än vid sk/kf flygning. Men visst den gamla inredningen är ju inte så kul.
 

Johannes

Medlem
Självklart max 2h, jag flyger sällan längre än så. .. Förrestem du som kan allt om BA, ingen möjlighet att göra en morgontur GOT-LHR, med förmiddagsturen idag är det svårt att komma till kontoret (i Oxford) i vettig tid, vilket gör alternativet svårt, samma sak med returen 15.35. Jag förmodar att det är slot-brist som heter duga på LHR och att de flesta som flyger GOT-LHR med BA flyger vidare... Men det vore trevligt
 

Johannes

Medlem
Hälften av flottan har WiFi stod det i tidningen ombord iaf... Jag tycker det är viktigare än inredningen personligen...
 

agehall

Medlem
Det stora problemet jag ser med DY är när något skiter sig. De har inga partners att boka om mig med och jag litar inte helt på att de skulle ta hand om mig.

Dessutom flyger de till väldigt få destinationer jag åker till.
 

GVA380

Medlem
Jag kollade just ARN-GVA och DY har konkurrenskraftiga priser, synd dock att det är få avgångar och inte de dagar jag behöver (måndag-fredag)
 
Toppen