Senaste nytt

Finnair säljer sin cateringverksamhet

Jacob

Medlem
Det är Lufthansa-ägda LSG Sky Chefs som tar över Finnairs cateringverksamhet, en verksamhet som omfattar bolagen Finnair Catering och Finncatering, omsatte 80 miljoner euro 2011 och har 650 anställda.

Någon summa för köpet har dock inte offentliggjorts.

(Källa: Vasabladet)
 

niksal

Medlem
Jag flög OSL-HEL igår med AY (riktig AY, inte FlyBe). Redan innan avgång bad personalen om ursäkt för att de endast kan servera juice och vatten på denna flygning pga catering-problem. Jag vet inte om de hade samma problem i C, men måste kännas surt om det var så. Jag fick intrycket av personalen att detta är ett vanligt problem. Någon som vet?

Jag tyckte personalen skötte det väl, var uppriktigt ledsna över situationen och serverade juicen så glatt som det bara gick (typ skämt som "här kommer jag med soliga apelsinjuicen, min sura kollega hämtar äppeljuice inom kort".
 

AABack2ARN

Medlem
AY verkar ha en ganska ansträngd relation med sina fackförbund :-(

Känns som att catering, ground handling, kabinpersonal strejkar omvartannat.
 

niksal

Medlem
Det var ingen mat på HEL-TXL, men nog dryck inklusive champagne. Det kan jag godkänna :) Men på returen fick vi endast en smörgås i Lufthansa-paket samt juice och vatten. Det tycker jag inte är okej. Skall försöka få mina poäng tillbaka för returen, men Finnair säger säkert att strejk är force majeure. Ja, de skulle ju inte behöva outsourca allt heller.

Finnair kommer att komma ännu någon dag till samma diskussion som SAS hade för ett år sen med sina förbund.
 

sodaboy

Medlem
Hade fyra flighter i C med AY i söndags. Fick torra mackor och vatten/juice. Lite ledsamt. Blev "kompenserad" med €20-vouchers per flight. Efer en smörgås på första flighten röttnade jag på dom. Fick slänga i mig mat i loungen. Ingen alkohol erbjöds. Personalen verkade luttrad.
 

ucce

Medlem
Hade fyra flighter i C med AY i söndags. Fick torra mackor och vatten/juice. Lite ledsamt. Blev "kompenserad" med €20-vouchers per flight. Efer en smörgås på första flighten röttnade jag på dom. Fick slänga i mig mat i loungen. Ingen alkohol erbjöds. Personalen verkade luttrad.

Cateringpersonalen strejkade i söndags - fick ett sms om det dagen innan (inte att det var just strejk men att cateringen vad inställd, strejken berättade de om på ena flighten jag hade). Tråkigt men svårt kanske inte Finnairs fel?
 

niksal

Medlem
Finnair fortsätter att imponera med sin kundservice. Fick tillbaka mina 10.000 poäng som jag använt till uppgraderingen, och svar alltså inom några dagar. Nu är jag nöjd!
 
Toppen