Senaste nytt

Abu Dhabi eller Dubai i mars? Tips på hotell med små barn?

agehall

Medlem
Jag åker på måndag och kommer prova Hilton Dubai Creek, Conrad Dubai samt Hilton Ras Al Khaimah Resort and Spa och kan rapportera från detta när jag är åter sedan.

Dubai Creek har mycket mindre puls än många andra ställen, men det är imho inga större fel på stället.

Nya Conrad i Dubai ligger vid motorvägen, såg inte så kul alls. Susade förbi på väg till flygplatsen.

Det ligger väl vid Sheik Zaid Road? (stavning) Det är inga större fel att bo där skulle jag säga då tunnelbanan går precis där.

Kommer faktiskt vara där i år igen! :) Det var ungefär som svensk sommar, ca 26C på dagen men svalare på natten (18-20C), om jag kommer ihåg rätt...

Märk väl att det faktiskt är kallt på kvällarna. Ta med en tröja, annars kommer man att frysa. Framförallt om man försöker sitta utomhus på någon skybar.
 

vega

Medlem
Märk väl att det faktiskt är kallt på kvällarna. Ta med en tröja, annars kommer man att frysa. Framförallt om man försöker sitta utomhus på någon skybar.

Ja, du har helt rätt. Hade nog en tröja med mig de flesta kvällar när jag tänker efter. Minnet är bra men kort! :)
 

emiland

Medlem
Beroende på intresse för shopping så har det öppnat ett splitter nytt waldorf astoria (hh) i ras al khaimah. Ligger 9 mil norr om dubai. Mer för hotellpengarna än i dubai
 

Agö

Medlem
Vi har bara en natt där, så jag tror vi överlever. Blir kul att jämföra med de andra.

Jag läste din utmärkta recension om Conrad Dubai. Det lät inte överdrivet positivt - den mjuka produkten verkade kass. Är det någon annan som hunnit bo på Conrad än?
 

doc

Medlem
Jag läste din utmärkta recension om Conrad Dubai. Det lät inte överdrivet positivt - den mjuka produkten verkade kass. Är det någon annan som hunnit bo på Conrad än?

Jo, det var någon annan som hade bott där efter oss och fått en mycket bättre upplevelse än det vi var med om. Jag tror det var skrivet i tråden om uppgraderingar på Hilton.

Edit: Det var lago som skrivit det i inlägg 148 den 14 december.
 
Last edited:
Toppen