Senaste nytt

Awardbokning till Oman med Lufthansa

EricT

Medlem
Jag har hittat plats den 13 nov med LH F till MCT. Vill åka hem veckan efter och då finns inte C eller F ännu.

Roundtrip med F kostar 120k Eurobonusmiles. Kan man boka enkel för 60k och vänta in lämplig biljett för hemresa och då betala för den enkel med miles? Hur fungerar detta. Måste åka upp 120k poäng nu och jag ska ändå till Oman den 19de November i tjänsteärende.

Tacksam för alla svar.
 

agehall

Medlem
Enkel kostar 60% av R/T, så det blir dyrare för dig. Men om du vill flyga F åt båda hållen har du inte så mycket att välja på.

Enda alternativet skulle vara att ha is i magen och boka efter 5e november, då även din hemresa ligger inom 14-dagarsfönstret.
 

EricT

Medlem
Tack för svar. Kan jag om det kommer fram en F hem välja att boka av nedresa och be dem boka det som ett paket? Går det även att boka F dit och C hem som paket i så fall?
 

agehall

Medlem
Avbokning kan väl ske fram till 24h innan avresa, så det borde gå, men risken är ju alltid att platsen inte kommer tillbaka som en awardplats.
 

NotRyan

Medlem
Boka nu. F ner och om det finns C eller M hem alt. någon annan routing hem, sedan om det dyker upp det du vill ha så bokar du om hemresan, kostar 150 kr för ombokning men det kan det vara värt...

Mvh
/NotRyan
 

Magino

Medlem
Tänk på att om du bokar tur och retur kan du endast ändra hemresan tills 24h innan första flyget på bokningen.
 
Toppen