Senaste nytt

Drinkar på SAS långflygningar

WCFCP

Medlem
Hejsan!

Läste att SAS skulle lansera nya drinkar på deras flygningar. T ex organisk vodka. Så min fråga är då; hur ser egentligen SAS drinkmeny ut?

Mvh
WCFCP
 

Adamsson

Medlem
Hej! Jag flög Business till CPH-EWR för två veckor sedan. SAS drinklista består av diverse kombinationer av champagne, vodka, whiskey och olika juicer.

OT: Mitt första inlägg här! Wiiiie! Ser fram emot många härliga diskussioner med er! :)

/ Mattias
 

Bringman

Medlem
Adamsson:18541 skrev:
OT: Mitt första inlägg här! Wiiiie! Ser fram emot många härliga diskussioner med er! :)

/ Mattias
Välkommen till forumet!
Kollade in sin mycket trevliga blogg. Verkar som du blev serverad exakt lika dan mat på väg till NYC som jag blev bär jag flög till Tokyo den 1 nov.
Kommer du ihåg vad den mycket goda blåmögelosten hette?
 

Adamsson

Medlem
Välkommen till forumet!
Kollade in sin mycket trevliga blogg. Verkar som du blev serverad exakt lika dan mat på väg till NYC som jag blev bär jag flög till Tokyo den 1 nov.
Kommer du ihåg vad den mycket goda blåmögelosten hette?

Tack så mycket! Nej tyvärr, jag kommer inte ihåg namnet på den osten! Tog ganska många bilder under flighten men ingen på själva menyn.
 

Gnopps

Medlem
Jag har själv funderat på hur pass avancerade drinkar de klarar av i affärsklass. Någon som provat beställa något lite mer exotiskt än gin & tonic?
 

Dr. Miles

Expert
Lite OT.

United tanter är ganska duktiga att blanda olika cocktails.
Om man inte bryr sig att bli kallad "Hey, you in the middle. Beef or Chicken?!", så erbjuder de ganska brett cocktailsortiment.
 

agehall

Medlem
En något dum fråga kanske, men hur gör ni om ni vill ha flera drinkar under en flight? Kan man gå till galley och be dem mixa ihop ytterligare en eller får man snällt nöja sig med vad man får under serveringen?
 

WCFCP

Medlem
Alltid bekvämast att plinga, dock är det kanske inte fullt lika uppskattat i economy som i business. Men åker du i C med SAS så kan du göra som du vill, alltid lika trevliga oavsett val.
 
Toppen