Senaste nytt

Radisson Goldpoints Plus byter namn till Club Carlson

Jacob

Medlem
Rezidor gruppen, där bl.a. Radisson Blu, Park Inn och Country Inn ingår, byter namn på sitt bonusprogram från Goldpoints Plus till Club Carlson.

Samtidigt ändras också intjäningsstrukturen. Tidigare tjänade man 20 poäng per spenderad Euro, nu tjänar man 20 poäng per spenderad US-dollar.
Det innebär, med dagens växlingskurser, en ökning i poängintjäning med 40%.

Park Inn och Country Inn, där poängintjäningen tidigare varit lägre, ändras också så poängintjäningen nu är i linje med Radisson blu hotellen.
 

eramag

Medlem
Kan bekräfta att XING-kampanjen fungerar. Men nu har väl alla Guld ändå :D

We appreciate your recent message. The promotional code was applied to
your Club Carlson account and your account has been upgraded to Silver
Elite status. For a list of Silver Elite benefits please visit
Clubcarlson.com.
 

JacobGBG

Medlem
Tidigare Goldpoints plus var en av de lättaste programmen att tjäna in guld i för skandinaver, dels pga tillgängligheten av Radisson hotell och dels för att de är väldigt friska att status matcha från allhända andra hotellprogram. Tidiga rapporter visar att de har vart lite försiktigare med det senare sen namnbytet.

Carlsons nya premiumnivå "Concierge" som kräver 75 hotellnätter/år har en hel del tunga fördelar. Men om man reser det minsta internationellt så känner jag inte att Carlson hotellen kan mäta sig med Marriott/Starwood/Hyatt så jag kommer nog flytta fokus från Carlson till Starwood.
 

Roger J

Medlem
Vilka program har ni som läser här lyckats matcha status från?? Någon bra mail till rezidor? Har t.ex Hilton Diamond VIP men tappade guld i Gold points när jag valde att sluta skicka poäng dit.
 

micke

Medlem
Har ingen bra mail men den hitta du säkert på hemsidan. Jag matchade från GHA (first hotels) Black men med din HHonors Diamond kan du väl nästan matcha allt. Tror nästan att det funkar med att matcha till Hyatt och Starwood också. Du lär dock inte få mer än Gold i Club Carlson eftersom de inte matchar till Concierge nivån.
 
Toppen