Senaste nytt

"Mitt Kök" Älvsjö. Prova vin?

ESSA

Medlem
Varje år ser jag till att gå på mat- och vinmässan i Älvsjö. "Mitt Kök"
I år är den mellan 7-10/11.

Antingen torsdag eller fredag för bästa uppmärksamhet från utställare.
Ev också ta någon bokad vinprovning denna gång.

Jag gör gärna sällskap med andra vinälskare!
Det brukar bli Champagne första varvet och möjligen nån Chablis innan det blir Champagne igen. ;-)
Lär mig gärna mer om både dessa samt andra viner!

Bokar man biljett via nätet blir det något billigare samt att man kan förboka provningar.
För program:
Program

Nån som är sugen på att göra detta till ett inofficiellt BC.se event?

Kom gärna med förslag på provning, alltid roligare att dela upplevelsen med vänner!
 

famhanssons

Medlem
Bättre minne av champagne?
Tydligen bäst av Pinot Noir som är min favoritdruva i sammanhanget. ;)
Vin har en överlägsen placeboeffekt

Varje år ser jag till att gå på mat- och vinmässan i Älvsjö. "Mitt Kök"
I år är den mellan 7-10/11.

Antingen torsdag eller fredag för bästa uppmärksamhet från utställare.
Ev också ta någon bokad vinprovning denna gång.

Jag gör gärna sällskap med andra vinälskare!
Det brukar bli Champagne första varvet och möjligen nån Chablis innan det blir Champagne igen. ;-)
Lär mig gärna mer om både dessa samt andra viner!

Bokar man biljett via nätet blir det något billigare samt att man kan förboka provningar.
För program:
Program

Nån som är sugen på att göra detta till ett inofficiellt BC.se event?

Kom gärna med förslag på provning, alltid roligare att dela upplevelsen med vänner!

Jag kan mycket väl tänka mig att gå. Har du tänkt direkt på fm när de öppnar?
BTW håller med om Pinot Noir. Jag har varit en hel del i Bourgogne så har du planer på att åka dit kan jag ge dig MASSOR med uppslag.
 

Sofia

Medlem
Ah shoot! Jag är inte hemma torsdag och fredag men det var ett strålande initiativ, hoppas det går att göra om nästa år och så får jag hoppas på bättre tur med skolan då.
Have fun och drick lite för mig också Essa!
 

ESSA

Medlem
famhanssons
Tänker mig nog hänga på låset när de öppnar. ;-)
Pinot Noir gäller mest när den finns i champagne för min del. Men jag kan nog tänka mig en resa till Bourgogne ändå!
Sofia
Asch då, det var synd!
Jag går varje år!
Farligt att boka resor innan man vet när mässan blir av. ;-)
Självklart kommer jag dricka även för dig. Är rädd för att det även räcker till fler... ;)
 

Sofia

Medlem
Om det ändå vore nåt så kul som en resa. Eller jag det är det väl, fast till Kalmar med bil, boende på vandrarhem och en jäkla massa tentor!

Jag gick förr om åren, fast då hette det väl nåt annat även om principen var densamma. Vi får hitta på nåt annat kul med vin under våren tycker jag!
 

famhanssons

Medlem
famhanssons
Tänker mig nog hänga på låset när de öppnar. ;-)
Pinot Noir gäller mest när den finns i champagne för min del. Men jag kan nog tänka mig en resa till Bourgogne ändå!

Berätta vilken dag du bestämmer. Tänkte du Champagneprovning?
Btw jag gissar du vill ha övervägande del Pinot Noir (vilket jag föredrar) eller vill du ha 100%?
 

ESSA

Medlem
Sofia
Det låter inte så frestande men jag ska hålla tummarna för dig att du sätter alla tentor.
Så finns det all anledning att fira dessa vid tillfälle! Tycker absolut vi ska få till något till våren!
Lycka till!
famhanssons
Jag kan tänka mig andra provningar också, för att utvidga min kännedom inom andra områden lite.
Övervägande Pinot Noir alt Blanc de Noir. Det är de Champagnerna som triggar igång mig lite extra. För två år sen fick jag prova André Clouet's från både magnum och "liten" flaska. ;-) Samma Champagne men olika smak och upplevelse. Förra året hade de gjort om sin monter att Monsiur Clouet him self höll sig bara till de som valt provning hos honom. Brukar ha hans monter som första pit stop. En annan favorit jag har är Collet's rosé.
Fredagen kanske är bäst ifall man känner för att dra vidare efter mässan.
Har trott att jag ska mäkta med två dagar i rad men av någon anledning är intresset dag två inte lika stort. ;-)
Jag är för dåligt tränad helt enkelt!
 

ESSA

Medlem
Jag kan tänka mig att hänga på med då jag inte är bokad som det ser ut.

Topp!
Då hoppas vi att du förblir ledig att haka på!

Fick en bild av en väninna som just nu är i Shanghai...
Så sant, eller hur? bild.JPG

Blir det en MR till Peking så gäller Sunday Brunch! ;)
 
Toppen