Senaste nytt

Take-away-muggar i loungen?

Thornado

Medlem
Hej!

Jag är relativt nybakad EBG (men till skillnad från många andra inte via goldruns till Prag :) ), så har inte haft möjlighet att prova på alltför många lounger (SAS på ARN, OSL, ORD och Swiss på ZRH).
En sak som vore väldigt trevligt, men som jag märkt har lyst med sin frånvaro är take-away-muggar för varma drycker. Om man inte har en jättelång anslutning skulle i alla fall jag gärna äta litegrann och dricka något kallt på plats i loungen, för att sedan kunna ta en kopp te (eller kaffe för de som föredrar det) och inte behöva dricka upp allt innan jag lämnar loungen, utan kunna ta med mig det som finns kvar på vägen till gaten, framförallt om det är lite avstånd mellan lounge och gate (t.ex. som mellan loungen på T5 ARN och gaterna på F-piren bakom passkontrollen där man trots allt vill ha lite tid på sig för att komma till gaten.

Finns det någon lounge som har detta, eller är det någon form av policy att man inte ska ta med sig saker ut från loungen?
 

Jonas C

Medlem
Har för mig att man av säkerhetsskäl inte får ta med sig varma drycker på vissa flygplatser. På Heathrow brändes en ung kvinna rätt svårt av att någon spillde ut sin kaffe över henne under boarding. Vet dock inte hur reglerna är på ARN, men det finns iaf kaffe på planet :)
 

wheaa

Medlem
Har för mig att man av säkerhetsskäl inte får ta med sig varma drycker på vissa flygplatser. På Heathrow brändes en ung kvinna rätt svårt av att någon spillde ut sin kaffe över henne under boarding. Vet dock inte hur reglerna är på ARN, men det finns iaf kaffe på planet :)

Jag brukar köpa take away på starbucks och ta mes och det har aldrig varit nått problem.
 

Thornado

Medlem
Har för mig att man av säkerhetsskäl inte får ta med sig varma drycker på vissa flygplatser. På Heathrow brändes en ung kvinna rätt svårt av att någon spillde ut sin kaffe över henne under boarding. Vet dock inte hur reglerna är på ARN, men det finns iaf kaffe på planet :)

Bl.a. på MUC (och även på FRA tror jag) så har ju LH "kaffestationer" på lite olika ställen i terminalen där de bjuder alla på varma drycker. Och det finns ju alltid gott om andra ställen som säljer kaffe i take away-muggar.
 

A380*G

Medlem
Har för mig att man av säkerhetsskäl inte får ta med sig varma drycker på vissa flygplatser. På Heathrow brändes en ung kvinna rätt svårt av att någon spillde ut sin kaffe över henne under boarding. Vet dock inte hur reglerna är på ARN, men det finns iaf kaffe på planet :)

Låter väldigt märkligt med förbud mot varma drycker på flygplatser. Hur ska 1.5 miljarder kineser göra med sitt té?
 

Kricka

Medlem
På Capital Airport i Beijing finns det även hett vatten i automater för att man skall
kunna fylla sin thermos (eller glasburk) med te.
 

agehall

Medlem
Det som serveras i loungen är till för konsumption i loungen. Det är, om inte annat den oskrivna, regeln.

Principiellt, är det samma sak att jag tar med mig en kopp kaffe som att jag tar med mig ett fullt glas JW Blue från loungen.
 

sembl

Medlem
Jag har skickat vidare frågan till SAS.

Kom gärna med förslag på utförande på dessa muggar!

Jag tycker att man kan använda de pappmuggar de hade ett tag som var lite designad och färglad som en takeway mugg i loungen. Ska se om jag kan leta upp det på någon bild. Men de utlyste en tävling och vinnaren fick motivet på muggen.
 
Toppen