Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

taxvalp

Medlem
På väg hem från SFO till ARN via CPH. I god tid har vi valt platser långt fram i kabinen CPH-ARN som dagen till ära flygs med MD80 och det blir vår sista tur med en sådan då vi har förhinder på lördagens event. Kollar mobila boardingkortet nu en tid före avgång och vi har nu förpassats till gångplatser långt bak i planet. Kollade med servicedisken i loungen men de kunde inget göra.

Det är ju alltid en risk att välja plats långt fram i Go-kabinen om de säljer fler plusplatser vilket tidigare har diskuterats här. Men konceptet att EBG kan välja plats i god tid behöver förfinas. Kanske läge att blocka de första raderna i Go för tidig seating?
 

AABack2ARN

Medlem
Enklast är nog att införa en mental seatblock för de första raderna så är det problemet ur världen. Jag väljer alltid raden minst tre rader efter "kabindelaren" (dvs den lilla löjliga skylten som sitter på ett säte fastsatt med någon kardborrekonstruktion...)
 

Ghoose

Medlem
Blev idag bryskt väckt av CC på som tryckte upp stolen åt mig och informerade vi minsann skulle landa snart. Vart tog en liten lätt klapp på axeln vägen som väckning?

Inte själv varit med om detta förut i Business/plus. Blev väldigt förnärmad och kände mig inte alls som en lojal och lönsam kund. Låter kanske småaktigt men sitter här hemma och är fortfarande småsur över detta. Ingen direkt premiumkänsla...

Någon som varit med om liknande? Och hur upplevde ni det?
 

Alx

Medlem
Blev idag bryskt väckt av CC på som tryckte upp stolen åt mig och informerade vi minsann skulle landa snart. Vart tog en liten lätt klapp på axeln vägen som väckning?

Inte för att jag på något sätt vill förringa din upplevelse. Men eftersom du sov kanske det inte gick till riktigt så som du tror. Det kan ju kanske ha varit så att CC faktiskt först försökte att väcka dig verbalt och med en "lätt klapp på axeln". Men att du helt enkelt sov för djupt?! I något läge måste de ju se till att även personer som inte reagerar faktiskt vaknar.

Men självklart bör det absolut finnas trevligare sätt att väcka personer på än att bryskt trycka upp stolen och vara spydig mot resenären.
 

Ghoose

Medlem
visst, du har helt rätt. Så skulle det kunnat varit, jag vaknade dock när kaptenen tände lampan och stängde av min ljudbok, glömde dock fälla upp stolen när jag somnade om. Så att jag på någon minut skulle somnat om så hårt att inte en klapp på axeln skulle väckt mig är mer eller mindre otänkbart ;)

Har börjat släppa det nu, men det kändes uppriktigt sagt helt uselt.
 

Johan_G

Medlem
Har också råkat ut för det när jag vilat med slutna ögon och musik i lurarna på SAS inrikes, lätt klapp på axeln fick jag och efter ögonöppning och lururtagning också en rejäl tillrättavisning. Fullständigt onödigt. Som tur var är det ganska länge sedan men man glömmer inte sådant i första taget.
 

Alx

Medlem
Det verkar som att SAS tyvärr fortfarande har kvar några damer och herrar som arbetar i fel bransch. Trist! Skriv till Customer Relations. De är nog intresserade av att få reda på sånt onödigt beteende och så pass lättåtgärdade problem. Jag har själv förvånats över att SAS Customer Relations faktiskt verkar ha ryckt upp sig ordentligt senaste tiden... Peppar peppar...
 

A380*G

Medlem
Blev idag bryskt väckt av CC på som tryckte upp stolen åt mig och informerade vi minsann skulle landa snart. Vart tog en liten lätt klapp på axeln vägen som väckning?

Inte själv varit med om detta förut i Business/plus. Blev väldigt förnärmad och kände mig inte alls som en lojal och lönsam kund. Låter kanske småaktigt men sitter här hemma och är fortfarande småsur över detta. Ingen direkt premiumkänsla...

Någon som varit med om liknande? Och hur upplevde ni det?

Håller med, är väldigt allergisk mot CC som ska fälla upp sätet åt en som om man var ett barn.
 

olsson

Medlem
Blev idag bryskt väckt av CC på som tryckte upp stolen åt mig och informerade vi minsann skulle landa snart. Vart tog en liten lätt klapp på axeln vägen som väckning?
Någon som varit med om liknande? Och hur upplevde ni det?

Håller med, är väldigt allergisk mot CC som ska fälla upp sätet åt en som om man var ett barn.

Har vi alltså funnit en fördel att åka monkey? (Då de inte kan fälla upp den om man inte reser sig/lutar sig framåt).

Har bara fått klapp på axeln med extremt varierande krafter, kan väl tycka att de ibland har en ton som inte är så vänlig men har aldrig blivit tillrättavisad, bara informerad att stänga av då vi ska landa snart.
 

A380*G

Medlem
Har vi alltså funnit en fördel att åka monkey? (Då de inte kan fälla upp den om man inte reser sig/lutar sig framåt).

Har bara fått klapp på axeln med extremt varierande krafter, kan väl tycka att de ibland har en ton som inte är så vänlig men har aldrig blivit tillrättavisad, bara informerad att stänga av då vi ska landa snart.

I Y trycker de in knappen på armstödet och drar upp sätet...
 
Toppen