Senaste nytt

Tävling för dig under 26 - 1 miljon poäng

Magino

Medlem
SAS har infört ungdomspriser till hela Europa.

För att kick-starta det hela har de en tävling för oss ungdomar (under 26) där man kan vinna 1 miljon poäng
Tävling


Det går att boka ungdomsbiljetter, från 595kr.
Eller så kan man boka sista minuten, från 395kr.
Intressant att sista minuten till Europa kan vara billigare än sista minuten inom Sverige
 

Jacob

Medlem
Återinfört är nog rätta ordet...;)

SAS hade ungdomsbiljetter till Europa fram till 2004-2005 någongång då de sa att de ordinarie biljetterna var så billiga att ungdomsbiljetterna inte längre behövdes.

Men kul att biljettern är tillbaka, åtminstone då var ungdomsbiljetterna dessutom mycket fördelaktiga och flexibla, och fanns nästan alltid tillgänglighet, även timmar innan avgång.

Vad är det för bokningsklass på biljetterna?
 

rob74

Medlem
Bra att de gör något positivt nu, när de nyligen sumpade studerandebiljetterna för dem över 26 år... :rolleyes: :)
Själv kunde jag utnyttja ett par av deras billigare biljetter (vet inte om de var ungdomsbiljetter, bad bara resebyrån ta det bästa) till Europa under studietiden 1995-2002. Men oftast blev det då KLM, som hade bra priser. Samlade då även poäng hos Transwede, senare Braathens. Poäng som överfördes till EuroBonus när SAS köpte upp Braathens... :p
 

Kristofer

Medlem
Upptäckte detta igår. Drog till London billigt som attan idag. :D

Jacob: Det är bokningsklass V.
 
Last edited:

Kristofer

Medlem
Eller ja, det står V i bokningen, men man får den låga intjäningen ser jag på mitt konto. Enligt SAS poängkalkylator ska V ge mer. Något annat än 25% hade jag inte väntat mig, men blir inte det här fel?
 
Last edited:
Toppen