Senaste nytt

Vilka flygbolag har kvar pyjamas och hur skön är den?

ACervin

Medlem
När jag flyger långa nattsträckor byter jag alltid om till pyjamas. Tycker inte om att vakna för varm och småklibbig i gångkläderna. Nu verkar pyjamas ombord vara utrotningshotad. Jag har inte haft nöjet att flyga F, men har många C nattflyg under bältet. I nu läget har jag bara stött på Qatar och Qantas med pyjamas. Där Qantas pyjamasen vinner på att vara i ren bomull och lite tunnare än Qatars. Båda två använder också bäddmadrass. Hur ser det ut på nattflygen runt om i världen?
 

Jacob

Medlem
Är det ens någon som erbjuder pyjamas i business class? Tror Oman Air gjorde det ett tag men inte sist när jag åkte med dom.

Bland första klass får man det hos de flesta. I min samling hemma har jag bl.a. pyjamasar från Air France, British Airways, ANA, Singapore Airlines, Lufthansa, Thai Airways och Emirates.
 

Dr. Miles

Expert
Air China delade ut pyjamas i Business class både på Frankfurt->Beijing och på Singapore->Beijing. Båda var nattflyg.
 
Är det nån som använder pyjamas nuförtiden...
Jag slutade med pyjamas för årtionden sen - har varma duntäcken som räcker långt. Om det skulle vara kallt nån gång hemma eller på hotellrum tar jag på mig en t-shirt.
Jag kan förstå syftet med pyjamas på långflygningar, ser prydligt ut när bekvämlighetsinrättningen ska uppsökas.
 

ALU

Medlem
Tyvärr känns pyjamas som något utrotningshotat i C. De gånger jag flugit exempelvis BA och haft på mig min Qantas pyjamas så har det väckt en del munterhet bland crew.
 

Senator

Moderator
Jag har nog inte fått någon PJ i C, och till min vetskap enbart enstaka som erbjuder detta idag.

Själv har jag en kollektion från Swiss, Air France, Lufthansa, American, och BA i F. Iofs så fick jag AAs, den var såpass sunkig. Av dessa anser jag att AF och LX håller högst kvalité.

Åker jag C har jag alltid med PJs och byter om på dagsresan och nattresan så vanliga kläderna är fräscha vid ankomst. Stört användning av mina PJs har jag dock i Sverige på vintern :)
 

swede77

Medlem
Qatar Airways delar ut pyjamas i C, både på kortare nattliga resor som exempelvis DOH-BKK, men självklart också på längre flighter som DOH-IAH.

Gulf Air delar också ut pyjamas frekvent i C klass.
 

Glenn E

Medlem
Jag fick en på BKK - DOH av Qatar 2009 men har inte fått någon sedan dess av dem.
Jag har också en från LH F och en från ANA F. Båda var bra.
Min ranking är:
1 ANA F
2 LH F
3 Qatar C.
Jag tar med mig min ANA F nu för Swiss C långflygning.
Det passar bra med PJ när man har en nattflygning med platt säng.
 
Toppen