Senaste nytt

Gold Status på AMEX men Silver enligt SAS Eurobonus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla

Undrar lite hur det funkar, jag har amex eurobonus och det skapades när jag hade guld status. Nu har det gått ut och jag är nere på silver. Dock har Amex inte bytt ut mitt kort, vilket Master card var jäkligt snabba på att göra.

När man går in i en lounge, kollar de då bara på kortet och att man har en biljett eller får de upp något på skärmen när de drar mitt amex? Hur länge kan man glida på gammalt kort?
 
Står det någon giltighetstid för EB-tillhörighet på AMEX-kortet? I såfall lär det ha passerat, och det borde vara bland det första man kollar på vid insläppet.
 
Men då är det ok! De kollar bara att jag har en biljett i StarA. Men de ser inte mitt aktuella Eurobonus status förutom på kortet? Det är det som är det intressanta. Så fall har jag Gold fram till 2013 :)
 

WCFCP

Medlem
Nej tror att dom får upp all info med status och flyg etc.. Men det är ju värt ett försök i alla fall! Kanske du har turen att vara EBG till 2013 :)
 

peppe

Medlem
Jag har haft en mellan period 7 månader och med silver och aldrig blivit ifråga satt i någon av star allaiance lounger. Då har jag rest mycket
 

agehall

Medlem
Visst kan du prova, men jag skulle inte hoppas på allt för mycket. De flesta *A lounger drar ditt kort och får upp all info. Med AmEx, som är så silverfärgat, har jag tillochmed blivit nekad inträde till longer ibland och fått insistera på att de ska dra kortet.
 

Roger J

Medlem
Statusen i systemet gäller, att ditt kreditkort inte gått ut spelar ingen roll. Du kan säkert hitta någon ouppkopplad loungereception där du kan bluffa dig in - men i princip så ska det inte gå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen