Senaste nytt

Lufthansa öppnar egen lounge på New York Newark

Sitter i SAS Lounge på Newark å väntar på SK904 till ARN. Mitt emot entrén till SAS Lounge är nu en entré till en Lufthansa-lounge som ännu inte har öppnat. Jag ser, under täckplasten, att det är ett *G-märke där vilket borde betyda att även vi som flyger SAS å har *G skall kunna använda den.

När jag landade i fredags så gick jag förbi en lunge som såg i princip färdig ut, bara småjusteringar kvar och det måste vara LH's lounge. Känns riktigt intressant med tanke på hur fullt det är här i SK-loungen vid 16-17-tiden med alla kärror till ARN/OSL/CPH + LH-resenärer.
 
Lufthansa har redan en Senator Lounge på Newark bredvid Sas Lounge. Var där i januari... Loungen kanske är nyrenoverad nu?
Lufthansa ® Sweden - Application

Nej nej, det är inte den jag syftar på. Den ligger ju bredvid SAS utan den som de skall öppna ligger mitt emot SAS och LH's befintliga. Kan det betyda att SAS kommer att bygga ut sin lounge på EWR eftersom LH säkerligen inte kommer att ha två lounger mitt emot varandra?
 
Mittemot SAS lounge - är det inte där BA:s (nyrenoverade?) lounge ligger? Eller tänker jag helt fel nu?

Loungen var inte öppen än. Den hade LH-gula väggar i gången in till själva loungen. Det satt ett tydliget Star Alliance Gold-märke under skyddsplast och jag tyckte mig se konturerna av LH-fågeln under samma plast. När jag landade några dagar tidigare så såg man in i loungen genom fönstrena och där inne tyckte jag mig se åtminstone en LH-logga. Så givet att BA inte köpts upp av LH och gått med i Star Alliance så är det LH's lounge å inte BA's :)
 

AABack2ARN

Medlem
Tänk att man har så dåligt minne :( Men är det inte så här det ser ut på EWR B3 därifrån LH, SK och BA (bland andra) flyger:

EWR B3.png

Så var menar du att LHs nya lounge borde ligga?

Och inte tusan går gaterna hela vägen runt :confused:
 
Precis där du ritat dit BA skulle jag vilja säga. Skulle fotat, men ville in å plocka en plats i SK-loungen innan allt för många andra hann dit.

BA flyger väl från B2 så deras lounge borde väl ligga där?
 
Toppen