Senaste nytt

Nytta av SAS Eurobonus Guld vid bokning på Lufthansa

jurgenb

Medlem
Någon som vet om och isåfall när i en LH bokning man kan få fördel av sin EBG status, tänker då på om man ex skulle kunna få bättre seating när man bokar V eller M biljetter.

J-t trista platser man får föreslaget från LH's bokningsmotor, även om man slagit in sitt EBG men det kanske inte realtidsmappas - eller gör det det och man får ingen fördel med det alls?

Lounger osv är ju en sak men just sätesplacering hade ju varit trevligt om man hade någon fördel med sitt EBG gentemot icke *G..
 

jurgenb

Medlem
Nu blev det så att jag bokade biljetten o satte Window som prefered seating istället för att välja ett säte på seatmapen, där det fö inte fanns några Window seatings available.. frågan är hur man seatas då.. kanske läge att ringa LH imorgon för att smöra lite?!

Som svar på Marcus sa på tel nyss så kan inte SK hantera LH bokningar alls när det gäller oversea flights!
 

Jacob

Medlem
Det finns en del fördelar med att vara SAS guld när det gäller Lufthansa och seating, men SAS kan generellt inte hjälpa till med detta då bolagen har olika bokningssystem och incheckningssystem.

Men seat blocking ska du få som SAS guld, dvs att stolen bredvid blir blockerad och en av de sista ombord att ges till annan passagerare.
Det finns även sittplatser ombord på långflygen som passagerare med guldkort har förtur till.
 

Patrick

Medlem
Jag hittade även denna tråd vid sökningen:
http://www.businessclass.se/forum/s...lem-vid-foerbokning-saete-eurobonus-gold.html
iaf, finns det instruktioner som förklarar hur man ska kunna välja sittplats på en bokning med LH via LH's hemsida då man är EBG?

Det fungerar nämligen inte alls bra för mig, och min brukliga resebyrå (som jag då inte brukade denna gång) brukar aldrig ha problem med detta. ;)

edit: jag har ringt LH och de kunde inte göra något, jag har ringt till LH internet support och inte heller de kunde hjälpa, och så sas som inte kom åt seat mappen. ;)
 

Patrick

Medlem
Lösningen: HUACA... Till LH. ;)

Fick då reda på att första rader är blockade för guld kort och om jag checkar in online 23 timmar före kommer jag få tillgång till de främre raderna i Y.

Det finns nog få saker som är mindre roliga än att stå i lång passkö på Chisinaus flygplats. ;)
 

A380*G

Medlem
De första raderna i Y släpps oftast före online check in öppnar, har kunnat välja dessa upp till 36 timmar före när jag administrerat bokningar åt statuslösa på låga buckets.

Som *G har man tillgång till de första raderna i Y utom exit rows. Undantaget ä A346 rad 26 där exit row seat (ACHK) bara kan assignas på flygplatsen.
 

agehall

Medlem
När jag flög mycket fick jag alltid stoppa in mitt LH SEN för att kunna förvälja de främre raderna. *G dög inte alls...
 

Najk

Medlem
Flög LH intra-EU för 4v sedan. Brydde mig inte om att välja plats för 1,5h flygning, ena benet fick jag plats raden bakom C, andra benet nödutgång. Hade EBG inlagt.

Checkade in först direkt när disken öppnade, det kanske hade med saken att göra...
 
Toppen