Senaste nytt

Varför kan jag inte checka in på sas.se?

Bryant

Medlem
Allt var på samma biljett och samma pnr. Det var struligt hela resan. Vid varje ny flygplats så fick jag leta upp service center och checka in på nytt, men jag fick fönsterplats på samtliga flighter så jag var nöjd :).
 

Roger J

Medlem
På FRA är det Lufthansas incheckningssystem, inte SAS, som används. Prova t.ex. checka in det segmentet på deras sida först, sedan gör du checkin på SAS sida. Du kan alltid avregga o checka in på nytt. Ibland står det att segment xTyskland inte kan checkas in, men när man väl checkar in får man BN-nummer för dessa också. Bara prova på...
 

Gnopps

Medlem
På FRA är det Lufthansas incheckningssystem, inte SAS, som används. Prova t.ex. checka in det segmentet på deras sida först, sedan gör du checkin på SAS sida. Du kan alltid avregga o checka in på nytt. Ibland står det att segment xTyskland inte kan checkas in, men när man väl checkar in får man BN-nummer för dessa också. Bara prova på...
Ett tips här är att prova med LOTs web-incheck om det inte fungerar med Lufthansas. Den senare har nämligen en del medvetna begränsningar som LOT inte har på sin (de använder samma system).
 
Jag ska flyga Köpenhamn-Stockholm-Berlin imorgon (6 september 2019) och jag kan bara checka in på första segmentet, trots att det är mindre än 24 timmar tills andra segmentet påbörjas. Jag har provat följande:
  • Checka in och välj sittplats | SAS "UTMÄRKT! DU ÄR INCHECKAD", trots att det bara står Köpenhamn-Stockholm på boarding passet
  • https://classic.flysas.com/en/Generic/Services/Checkin "Check-in not possible for this flight"
  • Facebook-Turi, "Sorry, I Could'nt check you in
    1f612.png
    , Please goto website for checkin"
  • SAS app, "check-in not possible for this flight"
Detta har aldrig hänt mig förr på en Europa-flygning. Vet någon vad som försiggår?
 

Mr Phil

Medlem
Jag ska flyga Köpenhamn-Stockholm-Berlin imorgon (6 september 2019) och jag kan bara checka in på första segmentet, trots att det är mindre än 24 timmar tills andra segmentet påbörjas. Jag har provat följande:
Detta har aldrig hänt mig förr på en Europa-flygning. Vet någon vad som försiggår?
Gjorde en MR över dagen till PRG för ett par veckor sen och hade samma strul. Gick till incheckningsdisken på Arlanda som löste det på 30 sekunder.
 

Jönsson

Medlem
Jag ska flyga Köpenhamn-Stockholm-Berlin imorgon (6 september 2019) och jag kan bara checka in på första segmentet, trots att det är mindre än 24 timmar tills andra segmentet påbörjas. Jag har provat följande:
Detta har aldrig hänt mig förr på en Europa-flygning. Vet någon vad som försiggår?
Har haft samma typ av problem för inte länge sedan. Det löstes vid incheckningsdisken.
 
Toppen