Senaste nytt

Lounger på Newark och Atlanta - SAS och Continental

eramag

Medlem
På söndag flyger jag Köpenhamn - Atlanta via Newark. Vilken lounge skall jag välja på EWR och ATL? :) EBG och DC.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
EB loungen på EWR hade för ca 6 mån sedan en riktig lounge-dragon som vaktar sin domän... många som upplevt det. Har däremot inte hört så mycket sedan dess. SAS kanske nåddes av de dåliga vibbarna?
 

eramag

Medlem
EB loungen på EWR hade för ca 6 mån sedan en riktig lounge-dragon som vaktar sin domän... många som upplevt det. Har däremot inte hört så mycket sedan dess. SAS kanske nåddes av de dåliga vibbarna?

Kan undersöka saken. Skall också försöka samla lite material till lounge-guiderna.
 

jurgenb

Medlem
Flyger du från Terminal C kan du ju hänga lite i Presidents Club loungerna, som man kan komma in på med lite blandad kompott av kort - stora som f-n men rätt trista med barpersonal o betalkassor för "premium" drycker osv..
 

eramag

Medlem
Just bytet finns det ingen tanke bakom. En kombination av ankomsttid på slutdestinationen och biljettpris vägde tyngst.
 

Concorde

Founding Member
Förstår, man vill ju gärna undvika transfer i USA eftersom 1) ofta absurda köer till immigration och 2) man måste hämta sitt baggage och checka in det igen.

Kollade du via LHR, både Star och OneWorld?
 

tourist

Medlem
På utresan ARN-EWR-ATL finns det några olika CO-lounger, så det är nog helt enkelt den som är närmast din gate som gäller. (Du kommer inte in i SK-loungen när du landar på EWR eftersom du slussas till Immigration.)

ATL är ju en DL-hub, det finns bara en enda * Alliance lounge på ATL, och när jag var där skulle jag resa från en annan terminal än loungen så det kändes som om det blev mer tid på tåget mellan terminalerna än i loungen... Om du har mycket tid på EWR på hemresan så kan du om du vill stanna till i en CO-lounge innan du fortsätter till den visserligen trevliga men ofta fullpackade SK-loungen i terminal B.

Länktips för att hitta alla *A-lounger:
Airport information - Star Alliance
Lufthansa - At the airport

Concorde: Även om jag förstår tanken med att flyga direkt från Europa till ATL, så tror jag att AMS oftast är en smidigare transferflygplats än LHR.
 
Toppen