Senaste nytt

Vilken lounge i Philadelphia? Star Alliance Gold/Priority Pass

famhanssons

Medlem
Resan till Cancun är äntligen klar. Mellanlandning i PHL med gott om tid för loungebesök.

Min fråga: Vilken lounge ska man nyttja. Osäker vilken terminal vi flyger från men vi ska studsa i Charlotte så det blir inrikes. Jag har strax EBG (TACK PRAG) och dessutom Priority Pass. Vill ha lugn och ro samt det mesta inkluderat. Mottager tacksamt synpunkter och förslag.
 

YYZ

Medlem
Det är United Club eller US Airways club som gäller. Spenderade någon timma i US lilla lounge i F terminalen i våras på väg tillbaka till BUF från STT. Väldigt enkel standard om man jämför med europeiska eller asiatiska bolag. Det finns öl, vin samt sprit av enklare märke. Tyvärr ingen mat att tala om. Har inte provat United Club på PHL men väl på ett par andra flygplatser i USA och jag skulle säga att standarden är likvärdig. Ofta hyfsat med plats men ganska bristfällig mjuk produkt.
 

Flood

Medlem
Jag har provat United Club i D-terminalen en kväll och US Airways i F-terminalen en förmiddag. Som YYZ säger, inget överväldigande, men helt OK att koppla av en stund i fåtöljerna med wifi och lite fika. Kex och små goda (faktiskt!) inplastade ostbitar i UC, bagels och philadelphia-ost (förstås!) i US var det den gången. Öl och vin serverades av en bartender vid en murrig disk.

Flyg till Charlotte (eller studsar du åt andra hållet?) kan gå från A, B, C eller F. Flyg till Cancun skulle jag tro går från A.
 

Senator

Moderator
Jag hade för mig att en av tre lounger i PHL är en s.k. Envoy Club som skulle erbjuda lite mer då den riktas mot resenärer i Envoy Class som är US affärsklass (långsträckor). Dock är jag osäker om ett enkelt Star Gold får access.

Sedan hade jag lagt låga förväntningar på att du kan ta med hela familjen. Det är ingen officiell Star Gold förmån. SAS och Lufthansa är normalt väldigt flexibla i egna lounger med familjer, men som sagt förvänta dig inte att detta går. Fråga kan man alltid.
 

agehall

Medlem
SAS och Lufthansa är normalt väldigt flexibla i egna lounger med familjer, men som sagt förvänta dig inte att detta går. Fråga kan man alltid.

Det är väl officiella förmåner för EBG och SEN att de får ta med hela familjen i SAS resp LH lounger? Men som EBG är det väl inte så säkert att tex LH släpper in hela familjen.

Dock, i USA kan man ofta betala lite för att komma in, så det finns hopp!
 

Flood

Medlem
Mmm, läste lite om Envoy Club innan jag skulle till PHL, men det begreppet finns inte kvar (endast Envoy class ombord). Kom fram till att det är US Airways Club i F som är den gamla Envoy Loungen.

Bra av agehall att påpeka om familjen, jag antog att "vi" var du med ett sällskap! Som sagt, en gäst är vad *A-reglerna medger.
 
Toppen